A Parlamentary társasjáték talán a következő időszak legkeresettebb játéka lesz! A játékosok mindegyike egy pártot alakít, akik népszerűségükkel próbálják megnyerni a választásokat.
A játék legelején mindenki pártot alakít, attól függően, mekkorát dobott (4-8 között), annyi tagja lesz a párjának. A legelsőnek felhúzott személy a kártyapakliból a vezető majd a szóvívő lesznek, a további tagok mindegyike szakpolitikus. A játék elején véletlenszerűen (dobókockával) kapnak a játékosok népszerűséget (és név rövidítést), amely eldönti, mely párt lesz a kormánypárt. A kormánypárt minisztérium lapokkal ruházza fel szakpolitikusait, valamint elnöki kártyával a vezetőjét.
A játékosok különféle akciókat hajthatnak végre a játékban: törvényjavaslatot nyújthatnak be, lejárató kampányt indíthatnak az ellenzékiek felé, de bekövetkezhet reform vagy kormányválság is, költségvetési vita alakul ki, esetleg beköszönt az uborkaszezon.
A Parlamentary társasjáték vicces grafikával és fricskát mutatva korszakunk politikai eseményeinek próbál örömöt hozni az ürömben: visszatérő eleme a kockadobás, amely a szerencsefaktort hozza az egyébként is egyszer lent-egyszer fent érzéshez.
Görbe tükör mai társadalmunkra, amelyet megfelelő humorérzékkel bárki nyugodtan kipróbálhat!
Knizia mester legújabb családi, egyszerű szabályokkal kooperáló szerencse-póróbáló mechanizmusú játéka.
A játékosok egy-egy zsetont kapnak színüknek megfelelően, melyet a pontozó táblára helyeznek.
A játékos a körében vagy kiértékel, vagy amennyiben nincs zseton előtte, húz egyet a lefordított zsetonok kupacából.
A játékos akkor áll meg, amikor csak szeretne, ha így tesz, akkor az addig felfordított zsetonok értéke szerinti mennyiséget lépheti le a pontozó táblán (a következő köre elején), azonban ha nem áll meg és ugyanolyan színt húz fel, mint amit már korábban: elbukta a kört. Amennyiben ez a második vagy harmadik zseton felfordítása után következne be, kristályt kap. Ha a kristályból 3 darabot gyűjtött a játékos, úgy kap 50 pontot.
A zsetonoknak egyébként pont értéke is van, a legkevesebből van a legtöbb a kupacban, de előfordulhat, hogy 3 zseton felfordításával akár 30 pontot is írunk!
Azon zsetonok, amelyeket a játékosok gyűjtenek a körükben, csak a következő kör elején kerülnek kiértékelésre, avégett, hogy a többi játékos egészen addig lopkodhat belőlük a körükben, ha azonos színű és számú (tehát teljesen egyforma) zsetonokat húznának ők is ki a kupacból!
Ez a kedvesen szurkálódó társasjáték nem véletlenül kapta kedves nevét: egyszerű, vicces, gyors! Minden, amit egy családi társasjátéknak tudnia kell – maximum fél óra időkeretben.
A Vörös katedrálisban a játékosok közösen építenek egy gyönyörű orosz katedrálist, melynek szerzői nem alkottak még a társasjátékos piacra.
A társasjáték remekül működik 2 és 4 fővel is, de főként 3-4 fővel indul el igazán a játék.
A játékosok egy közös pályán építik együtt az orosz katedrálist, amelybe az a játékos, aki a hatodik elemet teszi hozzá, kiváltja a játék végét, a társasjáték – bár közös területen zajlik az építkezés – nem kooperatív.
A játékos a körében három lehetőség közül választhat: zászlót tehet le (kijelölve az építkezési lapját), erőforrást fizethet be az építkezéshez vagy a játék terepen található céh lapok segítségével erőforrásokhoz jut.
A Vörös katedrális egy kompakt, jól átgondolt és gondolkodós társasjáték, amelyben a játékosok erős konfliktus helyzetekben találják magukat. Erős interakció jellemzi a játékot, amely kirívó az erőforrás menedzsment társasjátékok között!
Ez a beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási ár.
A Day&Night kártyajáték egy cseles, 3-5-8 éves kortól játszható, családi játék. A játékosok fő feladata, hogy megtippeljék, mely kártya lesz az adu az adott játékban és ahhoz a legnagyobb pont értéket pakolják.
A játékosok mindegyike egy-egy lapot fog tenni az aktuálisan felcsapott hívó lapra. Lapukat titkon választják ki és egyszerre fordítják meg. A kint lévő lap mellé egy éjjelt vagy nappalt mutató lap is kerül, amely állapota minden körben változik, annak megfelelően, hogy a játékosok által kitett lapok valamelyikén valamennyiszer szerepel a nap-hold szimbólum. Ugyanis ha igen, annyiszor kell megfordítsuk az aktuális állapotáról (a kör elején mindig nappali oldallal van felfelé).
A játékosok a felfedett kártyájuk mellé titkon egy második lapot tesznek, majd ezt a fejenként 2-2 lapot értékeljük ki. Amennyiben ezek valamelyikén ismét volt nap-hold szimbólum, a középső mutatót megint fordít(hat)juk.
A kiértékelés egyszerű: amennyiben a napszak kártya napocskás oldalán van, úgy az adott fajta kártyából a legtöbb számmal rendelkező nyeri a kört, amennyiben a hold oldalán, úgy a legkevesebbel rendelkező játékos.
A játékban a megszerzett lapokon szereplő napocska szimbólumok fognak pontot jelenteni a nyerésünkhöz.
A Day&Night egy egyszerű, dedukciós és picit taktikázó társasjáték, amelyben a játékosok próbálják előre kiszámítani a játék menetét és ezzel pontot írni maguknak.
A Jinx kártyajátékban a játékosok egy 4x4-es területet alakítanak ki a lapokból: a kártyákon 1-6-ig számok , színek és formák vannak.
Az aktív játékos a körében dobókockával dob, majd a kidobott számnak megfelelően (amennyiben van választási lehetősége, választ egyet) felvesz egy lapot. Amennyiben olyan lapot vesz fel, amelyből több nincs a területen, úgy nem kell attól tartania, hogy az elvész: ugyanis, azok a színek, amelyekből a felhúzások után maradt a táblán, azokat a játékosok ki kell, hogy dobják a gyűjteményükből.
Ha az egyik játékos második dobására sem tud olyat dobni, amely lenne a pályán, az kiváltja a forduló végét – megválik a legnagyobb értékű lapjától, el kell dobják a színben egyező lapokat (a középen maradt legnagyobb színek szerint) és mehet tovább a játék!
A harmadik kör végére aki a legtöbb lapot gyűjtötte, ő fogja megnyerni a játékot.
A Jinx egy egyszerű, könnyen tanítható, negyed órás kártyajáték, amelyet kirándulásokra könnyedén magunkkal vihetünk. Remekül működik benne a kockadobálás és valóban igaz rá a mondás, hogy az nevet, aki utoljára nevet!
A The Rivals for Catan egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 45 - 120 perc is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a pakli tervezés, a kártya húzás és a kockadobás mechanizmusokra.
A Fogd a szappant társasjáték egy erősen 18 éven felüliek számára megalkotott, alapvetően filler kártyajáték.
A játék lényege, hogy valakire rákényszerítsük a Szappan kártya kijátszását – persze mindezt a börtön környezetben, ahol igencsak nem mindegy mikor pottyan ki valakinek a kezéből és kell le-ha-jol-jon érte.
A Fogd a szappant-ban a játékosok szivatós lapokat játszanak ki egymásra, mint a lap csere, a lap húzás, vagy a mindenki odaadja neked egy lapját (ami természetesen Szappan lesz nagy valószínűséggel), persze mindezt obszcén és pajzán, erősen 18 pluszos lapokkkal illusztrálva.
A Fogd a szappant egy remek kártyajáték baráti társaságok részére, akik jót akarnak röhögni egymás szenvedésén és mint tudjuk: a legszebb öröm a káröröm!
Ez a beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási ár.
A Dobble egy méltán híres parti játék, ami garantált szórakozást nyújt kisebb és nagyobb társaságoknak egyaránt. A dobozban öt különböző játék található. Pörgős, szórakoztató gondolkodási és észlelési képességet fejlesztő játék, melyben relációkat és azonosságokat kell felfedezni az 55 kerek lapon, melyek telis-tele vannak változatos, motiváló képekkel.
Ez a beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási ár.
Cica, pizza, taco, gida, sajt - jól tartsátok észben ezt az öt szót. Amint az egyik kártya megegyezik a kimondott szóval, minél gyorsabban rá kell csapnotok a központi paklira. Aki a leglassabb volt, az kapja a paklit. Az lesz a győztes, aki előbb megszabadul a lapjaitól. De vigyázzatok! Az agytekervényeitek nem mindig tudnak úgy forogni, ahogy szeretnétek.
A játék német nyelvű.
Ezzel a kiegészítővel még látványosabbá teheted az alapjátékot!
A Terrain kiegészítővel lecserélheted az alapjátékban található karton templomjelzőid és hozzájuthatsz a Hoplita figuráiddal kompatibilis műanyag városjelzőkhöz is. Így akár egy szempillantás alatt felismerheted ellenfeleid Hoplitával védett városait.
A Hansa Teutonica egy tipikus euro társasjáték, amely ha szereted az összetett játékmechanizmusokat, nem a témájával, hanem a játék mechanikájával, de el fog csábítani!
A társasjáték összetettsége mellett nagy fok interakciót hoz a játékosok közé, amely igazán 5 főnél érződik meg.
A játékosok a 14. századi Németországban próbálnak meg minél több helyre eljutni útvonalak kitöltésével. A játékosok egy-egy útvonalat apránként, azon útvonal helyeire pakolt saját jelölők lehelyezésével járhatnak be. Bár eddig egy békén játéknak hat, a többi játékos bármikor a levesünkbe köphet egy-egy saját jelölő letételével a már majdnem megtett útszakaszért, amelyre így több jelölő beadásával tudunk csak elhelyezkedni. Ellenfeleink ekkor az adott útszakasz másik két elágazásánál kapnak plusz helyszíneket (tehát előnyt).
A játékosok az egyszerű és tervezhető cél mellett (azaz, hogy minden útvonalat megépítsék és minden helyszínre elérjenek) hajtanak a saját erőforrásaik fejlesztésére is, amellyel több kockájuk, más fajta képességeik és egyéb, nyerési esélyeket növelő fejlesztéseket hajthatnak végre.
Bár a társasjáték régi kiadásán még megjelent opciónak, hogy akár két fővel is játszható, a bővített kiadáson már ilyen nem találunk – és nem is baj, mivel a játék sava-borsa igazán 3 főtől jön ki!
A Hansa Teutonica társasjáték nem egy hosszú játék, komplexitása a lehetséges taktikák, az összetett nyerési lehetőségek és stratégiai döntésekben rejlik, amiből fakadó állandó újra játszási kényszert ültet el lelkes játékosaiban.
Ez a beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási ár.
A Lord of Hellas a maga nemében egyedi társasjáték, mert kevés játék esetén történik meg az, amely ebben: nincs konkrét vezérvonal, hanem a játékosokra van bízva, hogy mit szeretnének tenni a játékban (akár csak a Vadnyugati legendák társasjáték esetében).
Adva van egy hatalmas pálya, melyen a játékosok csapatukkal rengeteg opció közül választhatnak.
Szereplőink három kategóriára vannak osztva: papok, katonák és hősök, akikkel különféle akciókat érhetünk el.
Foglalhatunk területet és nyerhetünk vele.
A játékos papjaival elzarándokolhat a templomokhoz vagy emlékműveket fejleszthet (3D kiegészítéseket helyezve a táblára) ott, és ha később oda látogat imádkozni, plusz dolgokat fog neki adni.
A játékos megnyerheti a műemlékek fejlesztésével a játékot.
Ha valamelyik játékos legyőzött a játék során három Szörnyet, akkor megnyeri automatikusan a játékot.
És megannyi irányba elindulva ezek kombinációival főlényt szerezhetnek a játékosok és egyszerre több célt is követhetnek a játékban.
Külön kihangsúlyozandó, hogy a Lords of Hellas társasjátékban 1-4 főig játszhatunk, és 1 személyre is egy egész kampány füzetet tett össze a kiadó, semmivel sem elhanyagolandó az automa játékot játszót!
Ez a beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási ár.