Wizard kártyajáték
|
Leírás
A játékról röviden:
Ken Fisher 1984-ben megjelent játéka 3-6 játékos részére egy igazi különlegesség. A játék olyan népszerű mind a mai napig, hogy minden évben világbajnokságot is rendeznek belőle. Amit pár évvel ezelőtt éppen egy magyar játékos nyert meg.
Mit kapunk a dobozban?
60 karakterkártya, 1 jegyzettömb, 1 játékszabály
A játék menete:
A játékosok egy-egy varázslótanoncot alakítanak, akik a jövendölés művészetét tanulják.
A játék első körében mindenki egy lappal kezd, majd a körök folyamán mindig egy lappal több lesz kiosztva fejenként. Így az ötödik körben már mindenkinél öt lap lesz.
A játékkör elején a maradék lapok közül a legfelső fel lesz fordítva. Ez lesz a kör ütő színe. Kivéve, ha bolondot fordítanak fel, akkor az osztó választja meg az ütő színt. Ha pedig varázsló van felfordítva, akkor az osztó kikereshet egy lapot, és az lesz az ütő szín.
Ez után mindenki megjósolja, hogy hány ütést fog tudni elvinni a körben. Így nem biztosan az a nyertese a körnek, akinek a legjobb lapja van.
A jegyzettömbre felkerülnek az állítások. A kezdő játékos kirak egy lapot, és a többieknek olyan színűt kell kijátszani. Ha nem tudnak kezdő színt tenni, kötelező jelleggel kell ütő színt kell, hogy tegyenek.
Majd a kijátszott trükkök után, ellenőrizni kell az állítások helyességét. Aki a legjobban tippelte meg, taktikázta ki a trükkjei számát, és aki a legjobban tippelte meg az ütései számát, az megnyerte a kört.
A helyes tippért 20 pont jár és minden elvitt trükkért plusz 10. Ám, csak akkor ha a tipp helyes volt. Ha valaki nem találta el az ütései számát, akkor annyiszor mínusz 10 pontot kap, ahány trükköt elvitt.
Hogyan lehet nyerni?
Az utolsó körben az összes kártyalap ki lesz osztva. Ez az utolsó kör. Ezután a pontokat összesíteni kell és az nyer, aki a legtöbb pontot szerezte a játék folyamán.
Végezetül:
A Wizard egy remekbe szabott, egyszerű kis kártyajáték. Ami még is hatalmas mélységeket mutat, és a látszat ellenére nem a vakszerencse, hanem bizony az ügyes taktikázás is vezérli a játékmenetet. Ajánljuk mindenkinek, aki egy könnyed ám még is elgondolkodtató kártyajátékra vágyik.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 9-11 éves kortól |
Játékosok száma | 3-6 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 3 fő |
Játékszabály jellege | közepes |
Játékosok száma (max) | 6 fő |
Ajánlott életkor (min) | 10 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 10 év felett |
Játékidő (maximum) | 60 perc |
Játékidő (minimum) | 45 perc |
Téma | varázslós |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | kártya |
Játék mechanizmusa | kártyás |
Játék mechanizmusa | helyzetkialakítós |
Szerző | Franz Vohwinkel |
Kiadó | Amigo |
Kiadás éve | 1995 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Taktikai gondolkodás |
Fejlesztési területek | deduktív gondolkodás fejlesztés |
Fejlesztési területek | Szociális képességek fejlesztése |
Vélemények
Gyula |
2016. 05. 15.
Mikor megvettem, nem tudtam, hogy ez a régi, franciakártyával játszható Ri-ki-ki játékból nőtte ki magát!
Imádom azt a játékot és végre saját paklival tudjuk játszani.
Ismered vagy sem az alapjátékot, ez ad még mellé egy kis plusz izgalmat :)

2016. 05. 15.
Mikor megvettem, nem tudtam, hogy ez a régi, franciakártyával játszható Ri-ki-ki játékból nőtte ki magát!
Imádom azt a játékot és végre saját paklival tudjuk játszani.
Ismered vagy sem az alapjátékot, ez ad még mellé egy kis plusz izgalmat :)
Írja meg véleményét