Társasház

Társasház
Társasház
Társasház
Társasház
... avagy nyomozás a bűn fészkében!

A Társasház társasjátékban egy nyomozó bőrébe kell bújjál, aki egy gyilkos után nyomoz a nem túl tisztességes bérház lakói között.

Próbálj minél több információt kiszedni a lakókból, hogy Tiéd lehessen az első és helyes tipp a gyilkost keresve!

Dedukciós társasjáték 3-5 fő részére.
10 – 99 éves kortól ajánlott
3 – 5 játékos számára
~ 30 – 45 perc
új
SvuU0Nbl8BY
9 190 Ft
A vásárlás után járó pontok: 460 Ft
Nincs raktáron
Értesítést kérek, ha újra lesz raktáron
Kedvencekhez
Ajánlom
Összehasonlítás
Kérdés a termékről
Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek

A játékról röviden:

A Társasház társasjátékot 2020-ban a Keller&Mayer, (főként) családi és gyermek játékokat forgalmazó kiadó dobta piacra, amelyben 3-5 főig, 8 éves kortól játszhatnak családok. A társasjátékban vegyül az előadó, kombinációs és dedukciós képességek hasznosítása a játékosok részéről.


Mit kapunk a dobozban?

Játéktábla, jegyzet füzet lap (amelyre a játékosok a tippeiket írhatják), 24 karakter kártya, 4 darab "statisztikai megfigyelések" összesítő tábla, saját kérdés pakli ("Jegyzetek") minden játékosnak a saját színében, 12 darab vesztegetéshez szükséges papír pénz, 30 ajtó kártya, 48 "jegyzettömb"-kártya, 1 dobókocka, 2 válasz kártya (igen/nem), játékszabály.


A játék menete:

A fő cél az, hogy a játékosok a társasházban megtalálják a bűnözőt, ezért nyomozást indítanak és a lakókat faggatják. Minden játékban egy játékos a játékmestert fogja alakítani. 

A játékos a körében a bábuját lehelyezi az egyik lakó ajtajához, majd bekopogtat. A játékmester ekkor megnézi a lakó lapját, úgy, hogy csak Ő lássa azt, majd megszemélyesíti. A lakóról, akihez bekopogtatott a játékos, önmagáról nem, csak a szomszédairól kérdezhető és összesen két szomszédjáról. A játékos a Jegyzetek paklijából választhat egy-egy kártyát, amelyeken szereplő kérdést feltesz az adott lakónak. Azt a kártyát, amelyet ilyenkor kijátszhat, addig nem használhatja majd fel, míg az összes többi, el nem használt kérdést ki nem játszotta. Ha mindegyiket már feltette, akkor újra visszaveheti azokat a lapokat a lapokat is a kezébe, amelyeket korábban már kijátszott.

Amennyiben azt feltételezi a játékos, hogy a lakó hazudik vagy tagad valamit, úgy megpróbálkozhat a megvesztegetéssel (amennyiben van pénze rá) és adhat pénzt a lakónak, aki ez által talán beszédesebbé válik majd (100-as bankó). Ha a játékos egy 50-es bankót ajánl, úgy a Játékmester végig nézi az adott emeleten lévő lakókat és a hozzá fűzött két kérdést (lakik-e az emeleten ilyen vagy olyan lakó?) megválaszolja egy-egy igen vagy nem kártyával (6 lakás).

Ha 20-as bankót ad a Játékmesternek, akkor ugyanez történik, csak oszlopos elrendezésben (4 lakás).

A kérdezősködés végén a Játékmester dob a dobókockával és ha pont értéken belül dob, az adott lakást, ahol az imént csevegtünk, elláthatja egy "Elment hazulról" kártyával. Ez a kártya mindaddig ott marad majd, amíg ugyanazt az értéket nem dobja, azaz nem lehet attól a lakótól kérdeznünk, míg rajta van a zárt ajtó lap a lakásán.


Hogyan lehet nyerni?

A játék elején a játékosok egy-egy Bizalmas! lapot kapnak, az azon felsorolt tulajdonságoknak megfelelő lakót keresik. Amely játékos elsőként megtalálta azt a személyt, aki ennek megfelel, megnyerte a játékot.

A játékosok végig úgy kérdezősködnek a Játékmesteren keresztül a lakóktól, hogy azt a párbeszédet a többi játékos is hallja, azaz a Cluedo társasjátékhoz hasonlóan, érdemes minden információt jegyzetelnünk a saját kis lapunkon és az alapján következtetéseket levonnunk. 


Végezetül:

A nyomozós játékokat mindenki szereti, ennek ékes példája, hogy a Cluedo tizen-sok éve a családok kedvenc társasjátéka! De említhetnénk a Checkpoint Charlie, a Mysterium vagy az Obscurio társasjátékokat is, amelyekben mind közös, hogy nyomoznak a társasjátékozók. Az utóbbival több jellemvonás is egyezik, mivel a Társasházban is egy játékos a mestere lesz a játékmenetnek, tehát Ő egy egészen más játékot játszik: színészkedik. Fontos, hogy a Társasházban a játékmester is beleélje magát és úgy adja elő Gizi nénit, ahogy a lakótelep nehézsúlyú bajnokát is, ha hozzá kopogtatnánk be. Remekül hozza azt az érzést is a társasjáték, mikor a legelső, általad megszólított lakó az a személy, akit neked kell kitalálnod, de rögtön az Ő ajtajára kerül az "elmentem hazulról" lap, ezáltal hozva egy életszerű helyzetet a játékba.

A Társasház egy izgalmas, megérzéseken és kombináción alapuló családi társasjáték!

 



SAS és KOS a társasjáték webáruház Kiváló árak a SAS és KOS társasjáték webáruházban Tényleges raktárkészlet a SAS és KOS társasjáték webáruházban Gyors szállítás a SAS és KOS társasjáték webáruházban Személyes ügyfélszolgálat a SAS és KOS társasjáték webáruházban Visszavásárlási garancia a SAS és KOS társasjáték webáruházban

GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!

Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Kártyahúzás, Deduction
Fejlesztési területek
kombinációs készség, deduktív gondolkodás fejlesztés
Téma/Tematika
társasági
Kiadás éve
2 020
Cikkszám
KTM100005010
Vélemények
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.