Architektúra
|
Leírás
>>> Itt írtunk róla a hírlevelünkben. <<<
A játékról röviden:
Az Architektúra társasjáték egy előre gondolkodós, családi jellegű játék, amelyet 2-4 fővel fél óra alatt lejátszhatunk.
Mit kapunk a dobozban?
72 darab épület kártya, 8 háztömb kártya, 8 védelem jelző, játékszabály.
A játék menete:
A játékosok építészeket alakítanak az Architektúrában, akik különböző épületeket szeretnének építeni, ehhez kell gyűjteniük a kártyákat. Amelyik játékos a legszebb kerületet építi meg, illetve a legtöbb pontot tudja összegyűjteni azáltal, hogy felépíti ezeket az épületeket, megnyeri a játékot.
A játékot két játék szint szerint játszhatjuk. Alapszinten a feladatunk az, hogy a színben hozzánk tartozó épületeket a legjobb pozícióba hozzuk, míg összetett szinten az alap paklit fogjuk kicserélni a haladó kártyákkal.
A játékosok feladata az Architektúrában, hogy a saját színükben szereplő lapokat a legjobb pozícióba hozzák: minden kártya több pontszámmal szerepel, azonban értük az nyerhető el a játék végén, amelyre állnak. Amennyiben módosító lapok mellé kerülnek vagy elforgatják őket, előfordulhat, hogy a kezdeti alap 2 pont helyett csak 1 jár majd, vagy akár a maximális 6 pontját meg tudjuk háromszorozni.
A játék elején (az alapjáték szerint) osszuk szét színenként a lapokat, keverjük meg a saját paklinkat, majd fordítsuk fel a legfelső három lapot. Helyezzük ki a játéktér közepére a 8 darab blokkoló lapot. Ez fogja meghatározni azt a területet, ahová lapjainkat tehetjük majd.
A játékos minden körében lehelyez egy lapot, majd vissza egészíti a kezét 3 lapra. Ha elfogyott a húzó paklija, akkor ezt kihagyja. Ha elfogyott a húzó pakli és a keze is, akkor passzolja a körét. Amennyiben szeretne, minden kör elején lecserélheti az egész kezét, ekkor a paklija aljára helyezi azokat és a tetejéről új 3 lapot húz.
A körünkben a lent lévő lapok mellé pakolhatunk, sorban vagy oszlopban. Egy már elpusztított (lefordított) lapot visszafordíthatunk (amennyiben az a sajátunk és ezáltal pontot szerzünk magunknak), illetve a lent lévő lapok értéke csökken, amennyiben a melléjük helyezett lap értéke meghaladja azt (el kell fordítanunk őket).
Hogyan lehet nyerni?
A játékosok megpróbálják úgy lehelyezni lapjaikat, hogy azzal saját kártyáik értékét ne csökkentsék, a már lefordított (elpusztított) lapjaikat visszaszerezzék és a többiek lapjait csökkentsék/elpusztítsák.
A körökben minden játékosnak éppen ezért figyelnie kell az aktuális állást és gondolkodnia kell a lehetséges kombinációkban, amellyel a többi játékos eszén túl járhat!
Végezetül:
Az Architektúra társasjáték témája ismerős lehet azoknak, akik a Citadella játékot ismerik. Azonban az Architektúra nem megy el a szerepjátékos, szerep választós irányba, amelyben ki kellene találni, ki kivel van, hanem az előre tervezésre és pont gyűjtésre épít. Ebben a társasjátékban valóban a stratégia fog nyertessé tenni!
A társasjáték grafikája pedig nagyon ízlésesre és szépre sikerült, a játék kompakt és bárhová magunkkal vihető. Ajánljuk baráti társaságoknak, családoknak és gamereknek is.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 7-8 éves kortól |
Játékosok száma | 2-4 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | egyszerű |
Játékosok száma (max) | 4 fő |
Ajánlott életkor (min) | 8 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 8+ |
Játékidő (maximum) | 40 perc |
Játékidő (minimum) | 30 perc |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | kártya |
Játék mechanizmusa | kártyás |
Játék mechanizmusa | (birodalom) építős |
Kiadó | Delta Vision Kft. |
Kiadás éve | 2020 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Fejlesztési területek | Taktikai gondolkodás |
Fejlesztési területek | helyzetfelismerés |