Az Age of Rail: South Africa, a Capstone Games által kiadott "Iron Rail" sorozat 4. része, a 2011-es South African Railroads új verziója, amely a Pampas Railroads testvérjátékának, a Veld Railroads-nek az átfogó átdolgozása volt. A célod az, hogy több pénzed legyen, mint bárki másnak, és pénzt részvények birtoklásával és vasúttársaságoktól kapott osztalékfizetésekkel keresel.
A vállalatok első részvényeinek árverése után a játékosok felváltva négy különböző akció közül választhatnak: pályaépítés, településfejlesztés, részvényfelkínálás és osztalékfizetés. Ezek az akciók korlátozottak; például csak egy osztalékakció létezik, így amikor egy játékos ezt választja, az akció blokkolva marad a játékos következő köréig, amikor is másik akciót kell választania. Két "részvényfelkínálás" akció és három "településfejlesztés" akció érhető el; a "pályaépítés" egy korlátlan akció, és a következő körben megismételhető.
Amikor a játékosok részvényeket vásárolnak, az elköltött pénz a vállalat kincstárába kerül, és pályaépítésre használható. Települések fejlesztésével növeled az állomások értékét, és a vasút bevétele is megnő, amikor csatlakozik az állomásokhoz. Osztalékfizetéskor a vállalat bevételét elosztják öttel (a részvények száma), és a részvények tulajdonosának fizetik ki, ami lehet maga a vállalat is, ha nem az összes részvényt kínálták fel.
A hatodik osztalék után a játék véget ér – de ez a végső osztalék a vállalati kapcsolatok számán alapuló bónuszokat tartalmaz, és kizárólag a kibocsátott részvények száma alapján fizetik ki, nem pedig az összes létező részvény alapján.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Age of Rail: South Africa, title #4 in the "Iron Rail" series by Capstone Games, is a new version of 2011's South African Railroads, which was an extensive re-development of Pampas Railroads' sister game, Veld Railroads. Your goal is to have more money than anyone else, and you earn money by holding shares and getting dividend payments from railroad companies.
After an initial auction for the first shares of these companies, players take turns, choosing from one of four different actions: build track, develop settlement, offer stock, and pay dividends. These actions are limited; only one dividend action exists, for example, so when a player chooses this, the action remains blocked until that player's next turn, at which time they must choose a different action. Two "offer stock" actions are available, and three "develop settlement" actions; "build track" is an unlimited action and can be repeated on the next turn.
When players buy stock, the spent funds go into the company's treasury and can be used to build track. By developing settlements, you increase the value of stations, and a railroad's income increases when it links to stations. When dividends are paid, the company's income is divided by five (the number of shares) and paid to the owner of those shares, which might be the company if not all the shares have been offered.
After the sixth dividend, the game ends — but that final divided includes bonuses based on the number of company links and is paid out solely based on the number of shares issued, not all of the shares in existence.