A Vándorló Tornyokban az összes varázslódat haza akarod vinni a hollóvárba, mielőtt bárki mást.
A játék előkészítéséhez helyezd a játéktábla lapjait egy körbe, a hollóvárat a kezdőmezőjére, a kilenc tornyot pedig a vártól az óramutató járásával megegyező irányban; öt toronyon hollópajzs található. Oszd el a játékosok varázslóit – 3-5-öt a játékosok számától függően – a tornyokon, és ossz minden játékosnak három lapot.
Egy körben játssz ki egy mozgás kártyát a kezedből, majd játssz ki egy második mozgás kártyát, és töltsd fel a kezed három kártyára. A kártyák lehetővé teszik, hogy az egyik varázslódat, egy tornyot, vagy akár egy tornyot, akár egy varázslót mozgats. A mozgás mindig az óramutató járásával megegyezően történik; néha a mozgás egy adott számú mezőt jelent, néha pedig egy kockadobás határozza meg, és a kártyádon látható számú alkalommal dobhatsz a kockával.
Amikor mozgatsz egy tornyot, az azon a toronyon álló varázslók előre kerülnek rajta – és mozgathatsz egy tornyot egy másik torony tetejére, csapdába ejtve az alsó toronyban álló varázslókat. Amikor csapdába ejtesz egy vagy több varázslót, megtöltöd az egyik varázslombidat; az összes lombikodat meg kell töltened a győzelemhez. Ezenkívül elköltheted a megtöltött lombikokat a játékban aktív varázslatok egyikének végrehajtására, az alap varázslatokkal pedig egy varázslót vagy tornyot mozgathatsz. (A felhasznált lombikok továbbra is megtöltöttnek számítanak.) A varázsló kiszabadításához el kell mozgatnod a torony felső részét.
Ha pontos számmal egy varázslót land a hollóvárba, a köröd véget ér, majd a hollóvár a játéktáblán a következő üres, hollópajzsos mezőre vagy toronyba lép. Aki az utolsó varázslóját a hollóvárra helyezi és megtöltötte az összes kulacsát, az nyer.
A Vándorló Tornyok csapatokban is játszhatók, „mestervarázsló” változattal vagy anélkül, amely rengeteg varázslatot tesz elérhetővé.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
In Wandering Towers you want to bring all of your wizards home to the raven castle before anyone else.
To set up the game, place the game board tiles into a circle, the raven castle on its starting space, and the nine towers clockwise from the castle; five towers have a raven shield on them. Distribute the players’ wizards — 3-5 based on the player count — on the towers, and deal each player a hand of three cards.
On a turn, play a movement card from your hand, then play a second movement card, then refill your hand to three cards. Cards allow you to move one of your wizards, a tower, or either a tower or wizard. Movement is always clockwise; sometimes movement is a specific number of spaces, and sometimes it’s determined by a die roll, with you being able to roll the die up to the number of times shown on your card.
When you a move a tower, any wizards on that tower are carried forward on it — and you can move a tower on top of another tower, trapping any wizards on that lower tower. When you trap one or more wizards, you fill one of your magic flasks; you must fill all of your flasks in order to win. Additionally, you can spend filled flasks to cast one of the magic spells active in the game, with the basic ones allowing you to move a wizard or tower. (Spent flasks still count as filled.) To free your wizard, you must move the top part of the tower away.
If you land a wizard in the raven castle by exact count, your turn ends, then the raven castle advances on the game board to the next unoccupied space or tower with a raven shield. Whoever places their final wizard on the raven castle and has filled all of their flasks wins.
The Wandering Towers can be played in teams, with or without a “master wizard” variant that makes lots of spells available.