Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Eredeti leírás
Részletek
A perzselő nap alatt, az i. e. 4. században a kereskedők a Mediterranean Sea minden szegletéből Korinthoszba érkeznek, hogy eladják áruikat; a perzsa szőnyegek, a krétai olívaolaj, a római szőlő és az egyiptomi fűszerek nagyra értékelik a kereskedők. A játékosoknak néhány hetük van arra, hogy biztosítsák helyüket a korinthusi legendákban, mint a leghozzáértőbb kereskedők!
A Corinth egy gurításos-írásos játék, amely hasonlít az Yspahan társasjáték dobókockákkal játszható változatához. A kör elején az aktív játékos kilenc kockával dob, majd az összes legmagasabb értékű kockát a táblázat tetején lévő arany mezőre helyezi, végül pedig a táblázat aljától felfelé kezdi el lehelyezni a kockákat, minden egyes értékű kocka külön szinten van.
Az aktív játékos elveszi az összes kockát egy adott szinten, majd végrehajtja az adott szinthez tartozó akciót. A legfelső szint annyi aranyat ad a játékosnak, ahány kockát dobott; az alsó szint kecskéket ad arany helyett; a középső szintek pedig lehetővé teszik a játékos számára, hogy árut szállítson a személyes játékoslapján szereplő, a megszerzett kockákkal megegyező számú piaci standra. (Négy színű piaci standod van, és ha elkezded például a szőnyegek kijelölését az egyik kék területen, akkor be kell fejezned az összes szőnyeg kijelölését azon a területen, mielőtt elkezdhetnél egy másik kék területet kijelölni.)
Az aktív játékos aranyat költhet legfeljebb három extra sárga kockával való dobásra, ezáltal növelve a kívánt szint elérésének esélyét; ha az aktív játékos egyet sem dob ezek közül a sárga kockák közül, akkor azokat eltávolítják a játékból, megakadályozva, hogy mások az adott játékos kárára profitáljanak belőle.
Az arany, kecskék vagy áruk megjelölése helyett a megszerzett kocka vagy kocka értékét (1-6) felhasználhatod az intéző mozgatására a személyes pontozólapodon. Az intéző egy 5x5-ös rács közepén kezd a lapodon, és annyi mezőt kell mozgatnod, ahány pipája van a megszerzett kockaértéknek, anélkül, hogy átlépné a korábban meghúzott vonalat. Fizethetsz 1 aranyat, hogy az intézőt eggyel több vagy kevesebb mezővel mozgasd, és annyi aranyat fizethetsz, amennyit csak szeretnél. Kaphatsz aranyat, kecskéket vagy árukat onnan, ahol az intéző megáll, de azon túl pontokat szerezhetsz. Amikor az intéző megáll a rács egy sarokmezőjén, megszámolod az idáig bekarikázott mezők számát, néhány mezőt kétszer számolva, majd leírod ezt a számot, és ennyi pontot kapsz a játék végén. Ha később egy másik sarokban állsz meg, akkor ugyanezt ismételd meg, ami összeadja az összes korábbi mozgásod értékét.
Aranyat vagy kecskéket költhetsz olyan épületek építésére, amelyek bónusz képességeket adnak, például két további aranyat gyűjthetsz, valahányszor aranyat gyűjtesz, vagy az intézőt két mezővel több vagy kevesebbel mozgathatod fizetés nélkül.
16 kör (négy játékos esetén) vagy 18 kör (két vagy három játékos esetén) után a játék véget ér, és pontokat kapsz a leszállított árukért, az intéző által meglátogatott mezőkért, a felépített épületekért, valamint a még kéznél lévő kecskékért és aranyért.
A Corinth egy gurításos-írásos játék, amely hasonlít az Yspahan társasjáték dobókockákkal játszható változatához. A kör elején az aktív játékos kilenc kockával dob, majd az összes legmagasabb értékű kockát a táblázat tetején lévő arany mezőre helyezi, végül pedig a táblázat aljától felfelé kezdi el lehelyezni a kockákat, minden egyes értékű kocka külön szinten van.
Az aktív játékos elveszi az összes kockát egy adott szinten, majd végrehajtja az adott szinthez tartozó akciót. A legfelső szint annyi aranyat ad a játékosnak, ahány kockát dobott; az alsó szint kecskéket ad arany helyett; a középső szintek pedig lehetővé teszik a játékos számára, hogy árut szállítson a személyes játékoslapján szereplő, a megszerzett kockákkal megegyező számú piaci standra. (Négy színű piaci standod van, és ha elkezded például a szőnyegek kijelölését az egyik kék területen, akkor be kell fejezned az összes szőnyeg kijelölését azon a területen, mielőtt elkezdhetnél egy másik kék területet kijelölni.)
Az aktív játékos aranyat költhet legfeljebb három extra sárga kockával való dobásra, ezáltal növelve a kívánt szint elérésének esélyét; ha az aktív játékos egyet sem dob ezek közül a sárga kockák közül, akkor azokat eltávolítják a játékból, megakadályozva, hogy mások az adott játékos kárára profitáljanak belőle.
Az arany, kecskék vagy áruk megjelölése helyett a megszerzett kocka vagy kocka értékét (1-6) felhasználhatod az intéző mozgatására a személyes pontozólapodon. Az intéző egy 5x5-ös rács közepén kezd a lapodon, és annyi mezőt kell mozgatnod, ahány pipája van a megszerzett kockaértéknek, anélkül, hogy átlépné a korábban meghúzott vonalat. Fizethetsz 1 aranyat, hogy az intézőt eggyel több vagy kevesebb mezővel mozgasd, és annyi aranyat fizethetsz, amennyit csak szeretnél. Kaphatsz aranyat, kecskéket vagy árukat onnan, ahol az intéző megáll, de azon túl pontokat szerezhetsz. Amikor az intéző megáll a rács egy sarokmezőjén, megszámolod az idáig bekarikázott mezők számát, néhány mezőt kétszer számolva, majd leírod ezt a számot, és ennyi pontot kapsz a játék végén. Ha később egy másik sarokban állsz meg, akkor ugyanezt ismételd meg, ami összeadja az összes korábbi mozgásod értékét.
Aranyat vagy kecskéket költhetsz olyan épületek építésére, amelyek bónusz képességeket adnak, például két további aranyat gyűjthetsz, valahányszor aranyat gyűjtesz, vagy az intézőt két mezővel több vagy kevesebbel mozgathatod fizetés nélkül.
16 kör (négy játékos esetén) vagy 18 kör (két vagy három játékos esetén) után a játék véget ér, és pontokat kapsz a leszállított árukért, az intéző által meglátogatott mezőkért, a felépített épületekért, valamint a még kéznél lévő kecskékért és aranyért.
*A fenti szöveg automatikusan lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az "Eredeti leírás" lapfül alatt találod.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Címkék
társasjáték, angol, BlackFire
FB_kategoria_cimkek
külföldi raktárban-társasjáték
Gyártói cikkszám
DOW8801
Vonalkód
824968088012
Cikkszám
BFR33359
Vélemények
Nincsenek témák!
Eredeti leírás
Under a blazing sun in 4th century BCE, traders come from all corners of the Mediterranean Sea to Corinth to sell their goods; Persian carpets, Cretan olive oil, Roman grapes, and Egyptian spices are highly prized by traders. Players have a few weeks to secure their place in Corinthian lore as its most savvy trader!
Corinth is a roll-and-write game akin to a dice-only version of the board game Yspahan. At the start of a turn, the active player rolls nine dice, then places all the dice with the highest value on the gold space at the top of the chart, then starts placing dice from the bottom of the chart up, with each value of dice being on a separate level.
The active player takes all the dice on one level, then the action associated with that level. The top level gives the player as many gold as the number of dice they took; the bottom level gives goats instead of gold; and the middle levels allow a player to deliver goods to a number of market stalls on their personal player sheet equal to the dice claimed. (You have four colors of market stalls, and once you start marking off, say, rugs in one of the blue areas, you have to finish marking off all the rugs in that area before you can start marking off another blue area.)
The active player can spend gold to roll up to three extra yellow dice and thereby increase the odds of getting to take a desired level; if the active player doesn't take any of these yellow dice, they are removed from play, preventing others from benefitting at that player's expense.
Instead of marking off gold, goats, or goods, you can use the value of the die or dice claimed (1-6) to move the steward on your personal score sheet. The steward starts in the middle of a 5x5 grid on your sheet, and you must move it as many spaces as the number of pips on the die value claimed, not crossing over any line you've drawn previously. You can pay 1 gold to move the steward one more or one fewer space, and you can pay as much gold as you want to do this. You can receive gold, goats, or goods from where the steward stops, but beyond that, you can earn points. When the steward stops on a corner space of this grid, you count the number of spaces circled to this point, with some spaces counting twice, then you write down that number, scoring that many points at game's end. If you stop in another corner later, you do the same thing again, which compounds the value of all your previous movement.
You can spend gold or goats to construct buildings that give you bonus powers, such as collecting two additional gold whenever you collect any gold or moving the steward up to two spaces more or less without paying.
After 16 turns (with four players) or 18 turns (with two or three players), the game ends and you tally points for goods delivered, spaces visited by the steward, buildings constructed, and goats and gold still on hand.
Corinth is a roll-and-write game akin to a dice-only version of the board game Yspahan. At the start of a turn, the active player rolls nine dice, then places all the dice with the highest value on the gold space at the top of the chart, then starts placing dice from the bottom of the chart up, with each value of dice being on a separate level.
The active player takes all the dice on one level, then the action associated with that level. The top level gives the player as many gold as the number of dice they took; the bottom level gives goats instead of gold; and the middle levels allow a player to deliver goods to a number of market stalls on their personal player sheet equal to the dice claimed. (You have four colors of market stalls, and once you start marking off, say, rugs in one of the blue areas, you have to finish marking off all the rugs in that area before you can start marking off another blue area.)
The active player can spend gold to roll up to three extra yellow dice and thereby increase the odds of getting to take a desired level; if the active player doesn't take any of these yellow dice, they are removed from play, preventing others from benefitting at that player's expense.
Instead of marking off gold, goats, or goods, you can use the value of the die or dice claimed (1-6) to move the steward on your personal score sheet. The steward starts in the middle of a 5x5 grid on your sheet, and you must move it as many spaces as the number of pips on the die value claimed, not crossing over any line you've drawn previously. You can pay 1 gold to move the steward one more or one fewer space, and you can pay as much gold as you want to do this. You can receive gold, goats, or goods from where the steward stops, but beyond that, you can earn points. When the steward stops on a corner space of this grid, you count the number of spaces circled to this point, with some spaces counting twice, then you write down that number, scoring that many points at game's end. If you stop in another corner later, you do the same thing again, which compounds the value of all your previous movement.
You can spend gold or goats to construct buildings that give you bonus powers, such as collecting two additional gold whenever you collect any gold or moving the steward up to two spaces more or less without paying.
After 16 turns (with four players) or 18 turns (with two or three players), the game ends and you tally points for goods delivered, spaces visited by the steward, buildings constructed, and goats and gold still on hand.