Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Eredeti leírás
Részletek
1956 decemberében a feltételesen szabadlábra helyezett lázadó, Fidel Castro, visszatért Kubába, hogy gyakorlatilag politikai bázis nélkül, és – a kormányerőkkel való katasztrofális kezdeti összecsapás után – összesen mindössze 12 fővel indítsa el forradalmát. Két évvel később Castro, testvére, Raúl és az ikonikus forradalmár, Che Guevara, mesteri propaganda és frakciómanőverek révén egyesítették a szétszórt gerillákat, és kihasználták a kubaiak mély ellenállását diktátorukkal, Fulgencio Batista y Zaldívarral szemben. Castro országátvétele a baloldali felkelés modelljévé vált.
Castro felkelése
A GMT Games Andean Abyss folytatásaként a COIN Series következő kötete, a Cuba Libre, 1-4 játékost visz a Cuban Revolution-ba. Castro marxista „26 July Movement”-jának a Sierra Maestra-hegységben lévő bázisairól kell terjeszkednie, hogy utat törjön Havannába. Eközben antikommunista diákcsoportok, városi gerillák és külföldiek próbálják belülről és kívülről destabilizálni a Batista-rezsimet, miközben igyekeznek nem utat nyitni egy új diktatúrának Castro alatt. Batista kormányának fenn kell tartania a lendületet, hogy szembeszálljon a kettős felkeléssel, miközben két jótevőt is kezel: a törékeny amerikai szövetséget és a korrupt szindikátus-fölényt. A zűrzavar közepette Meyer Lansky és szindikátus-főnökei azon fognak küzdeni, hogy életben tartsák kubai gengszterparadicsomukat.
ÉRME sorozat, II. kötet
A Cuba Libre könnyen megtanulható lesz a Andean Abyss játékosok számára – mindkét kötet ugyanazt az innovatív ÉRME rendszert használja. Az I. kötethez hasonlóan a Cuba Libre is játszható pasziánszként vagy több játékos által, maximum 4 főig – és rövidebb a befejezési ideje, mint a Andean Abyss-nak. De a Cuba Libre helyzete és stratégiai kihívásai újak lesznek. Egy 48 új eseményből álló pakli életre kelti az 1950-es évek Kubáját, és tartalmaz …
• The Twelve: Az első hullám menekülése a Sierra Maestra-be – inspiráló legenda vagy a vereség hírnöke?
• El Che és Raúl: Zseniálisak a terepen, vagy ügyetlen túszejtők?
• Operation Fisherman: Sikerül-e a marxistáknak egy második inváziót végrehajtaniuk?
• General Strike: Városi zavargások vagy lázadók szégyenérzete?
• Radio Rebelde: A tömegek is bekapcsolódnak, vagy csak a hadsereg iránymeghatározói?
• Pact of Caracas: Vajon a lázadók egyesülhetnek?
• Armored Cars: Mobil ütőerő, de kinek a kezében?
• Rolando Masferrer: Brutális kormánypárti taktikák – vajon segítenek vagy ártanak?
• Fat Butcher: Vajon a maffia végrehajtója meg tudja védeni a kaszinóit?
• Sinatra: Frankie Havanna-show-ja fellendülés vagy bukás, és ki gyűjt?
... és még sok más.
Az új csavarok a COIN rendszert az 1950-es évek Kubájának helyzetéhez igazítják:
• A felkelők építik ki a tartós képességeket, míg a kormányzat csak múló lendületkitörésekre korlátozódik.
• The Syndicate bázisai kaszinók – drága építeni őket, de olyan fontosak Kubának, hogy egyetlen hadsereg sem fogja elpusztítani őket.
• A szindikátusok különleges tevékenységei közé tartozik a kormánycsapatok és a rendőrség „erőforrásának” igénybevétele a maffia eszközeinek védelmére.
• A mosásra váró Stacks of Syndicate készpénz bárki kezébe kerülhet – még a korrupt kormányéba is.
• A The Government-nak megvan a saját terrortaktikája – a megtorlás –, és lefölözheti a szindikátus profitjának egy részét.
• Az erodálódó amerikai szövetség Batistával beárnyékolja a kormányzati intézkedéseket, nemcsak a segélyek szintjén, hanem a csapatok és a rendőrség mindennapi működési képességén keresztül is.
• Még ha Batista el is menekül, a harc talán nem ér véget – az ellenforradalmi kormány akár meg is erősödhet!
Többjátékos, 2 játékos, Pasziánsz
A Cuba Libre akár 4 játékost is játszhat kontrasztos szerepekkel és átfedő győzelmi feltételekkel a gazdag diplomáciai interakció érdekében. 2 vagy 3 játékosos játékok esetén a játékosok frakciók szövetségeit képviselhetik, vagy a játékrendszer irányíthat nem játékos frakciókat. Vagy egyetlen játékos, mint a Cuban Revolutionaries, megpróbálhatja megdönteni Batistát és magához ragadni a hatalmat. A nem játékos felek egymással és a játékosokkal is harcolni fognak, de ha túl sok hatalom van bármelyikük kezében, az a játékos vereségét jelenti.
ÉRME Series Volume II
A Cuba Libre elődjéhez, a Andean Abyss-hoz hasonlóan egy olyan játékrendszert mutat be a modern felkelésről, amely könnyen adaptálható más konfliktusokra, különösen azokra, amelyekben sok fél interakciója zajlik (ezért a COunterINsurgency sorozatunk). A 20. századi gerillaháború gazdag és alulreprezentált története csábít. A III. kötet a Distant Plain – Felkelés Afganisztánban, a IV. kötet pedig a Tűz a tóban – Felkelés Vietnámban.
Castro felkelése
A GMT Games Andean Abyss folytatásaként a COIN Series következő kötete, a Cuba Libre, 1-4 játékost visz a Cuban Revolution-ba. Castro marxista „26 July Movement”-jának a Sierra Maestra-hegységben lévő bázisairól kell terjeszkednie, hogy utat törjön Havannába. Eközben antikommunista diákcsoportok, városi gerillák és külföldiek próbálják belülről és kívülről destabilizálni a Batista-rezsimet, miközben igyekeznek nem utat nyitni egy új diktatúrának Castro alatt. Batista kormányának fenn kell tartania a lendületet, hogy szembeszálljon a kettős felkeléssel, miközben két jótevőt is kezel: a törékeny amerikai szövetséget és a korrupt szindikátus-fölényt. A zűrzavar közepette Meyer Lansky és szindikátus-főnökei azon fognak küzdeni, hogy életben tartsák kubai gengszterparadicsomukat.
ÉRME sorozat, II. kötet
A Cuba Libre könnyen megtanulható lesz a Andean Abyss játékosok számára – mindkét kötet ugyanazt az innovatív ÉRME rendszert használja. Az I. kötethez hasonlóan a Cuba Libre is játszható pasziánszként vagy több játékos által, maximum 4 főig – és rövidebb a befejezési ideje, mint a Andean Abyss-nak. De a Cuba Libre helyzete és stratégiai kihívásai újak lesznek. Egy 48 új eseményből álló pakli életre kelti az 1950-es évek Kubáját, és tartalmaz …
• The Twelve: Az első hullám menekülése a Sierra Maestra-be – inspiráló legenda vagy a vereség hírnöke?
• El Che és Raúl: Zseniálisak a terepen, vagy ügyetlen túszejtők?
• Operation Fisherman: Sikerül-e a marxistáknak egy második inváziót végrehajtaniuk?
• General Strike: Városi zavargások vagy lázadók szégyenérzete?
• Radio Rebelde: A tömegek is bekapcsolódnak, vagy csak a hadsereg iránymeghatározói?
• Pact of Caracas: Vajon a lázadók egyesülhetnek?
• Armored Cars: Mobil ütőerő, de kinek a kezében?
• Rolando Masferrer: Brutális kormánypárti taktikák – vajon segítenek vagy ártanak?
• Fat Butcher: Vajon a maffia végrehajtója meg tudja védeni a kaszinóit?
• Sinatra: Frankie Havanna-show-ja fellendülés vagy bukás, és ki gyűjt?
... és még sok más.
Az új csavarok a COIN rendszert az 1950-es évek Kubájának helyzetéhez igazítják:
• A felkelők építik ki a tartós képességeket, míg a kormányzat csak múló lendületkitörésekre korlátozódik.
• The Syndicate bázisai kaszinók – drága építeni őket, de olyan fontosak Kubának, hogy egyetlen hadsereg sem fogja elpusztítani őket.
• A szindikátusok különleges tevékenységei közé tartozik a kormánycsapatok és a rendőrség „erőforrásának” igénybevétele a maffia eszközeinek védelmére.
• A mosásra váró Stacks of Syndicate készpénz bárki kezébe kerülhet – még a korrupt kormányéba is.
• A The Government-nak megvan a saját terrortaktikája – a megtorlás –, és lefölözheti a szindikátus profitjának egy részét.
• Az erodálódó amerikai szövetség Batistával beárnyékolja a kormányzati intézkedéseket, nemcsak a segélyek szintjén, hanem a csapatok és a rendőrség mindennapi működési képességén keresztül is.
• Még ha Batista el is menekül, a harc talán nem ér véget – az ellenforradalmi kormány akár meg is erősödhet!
Többjátékos, 2 játékos, Pasziánsz
A Cuba Libre akár 4 játékost is játszhat kontrasztos szerepekkel és átfedő győzelmi feltételekkel a gazdag diplomáciai interakció érdekében. 2 vagy 3 játékosos játékok esetén a játékosok frakciók szövetségeit képviselhetik, vagy a játékrendszer irányíthat nem játékos frakciókat. Vagy egyetlen játékos, mint a Cuban Revolutionaries, megpróbálhatja megdönteni Batistát és magához ragadni a hatalmat. A nem játékos felek egymással és a játékosokkal is harcolni fognak, de ha túl sok hatalom van bármelyikük kezében, az a játékos vereségét jelenti.
ÉRME Series Volume II
A Cuba Libre elődjéhez, a Andean Abyss-hoz hasonlóan egy olyan játékrendszert mutat be a modern felkelésről, amely könnyen adaptálható más konfliktusokra, különösen azokra, amelyekben sok fél interakciója zajlik (ezért a COunterINsurgency sorozatunk). A 20. századi gerillaháború gazdag és alulreprezentált története csábít. A III. kötet a Distant Plain – Felkelés Afganisztánban, a IV. kötet pedig a Tűz a tóban – Felkelés Vietnámban.
*A fenti szöveg automatikusan lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az "Eredeti leírás" lapfül alatt találod.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Címkék
társasjáték, angol, BlackFire
Gyártói cikkszám
1309-22
Vonalkód
817054010424
Cikkszám
BFR47424
Vélemények
Nincsenek témák!
Eredeti leírás
In December 1956, paroled rebel Fidel Castro returned to Cuba to launch his revolution with virtually no political base and—after a disastrous initial encounter with government forces—a total of just 12 men. Two years later, through masterful propaganda and factional maneuver, Castro, his brother Raúl, and iconic revolutionary Che Guevara had united disparate guerrillas and exploited Cubans’ deep opposition to their dictator Fulgencio Batista y Zaldívar. Castro’s takeover of the country became a model for Leftist insurgency.
Castro’s Insurgency
Following up on GMT Games’ Andean Abyss, the COIN Series next volume, Cuba Libre, takes 1 to 4 players into the Cuban Revolution. Castro’s Marxist “26 July Movement” must expand from its bases in the Sierra Maestra mountains to fight its way to Havana. Meanwhile, anti-communist student groups, urban guerrillas, and ex-patriots try to de-stabilize the Batista regime from inside and out, while trying not to pave the way for a new dictatorship under Castro. Batista’s Government must maintain steam to counter the twin insurgency, while managing two benefactors: its fragile US Alliance and its corrupting Syndicate skim. And in the midst of the turmoil, Meyer Lansky and his Syndicate bosses will jockey to keep their Cuban gangster paradise alive.
COIN Series, Volume II
Cuba Libre will be easy to learn for Andean Abyss players—both volumes share the same innovative COIN system. Like Volume I, Cuba Libre is equally playable solitaire or by multiple players up to 4—and with a shorter time to completion than Andean Abyss. But Cuba Libre’s situation and strategic challenges will be new. A deck of 48 fresh events brings 1950s Cuba to life and includes …
• The Twelve: The first wave’s escape to the Sierra Maestra—inspirational legend or harbinger of defeat?
• El Che and Raúl: Brilliant in the field, or bungling hostage-takers?
• Operation Fisherman: Can the Marxists pull off a second invasion?
• General Strike: Urban disruption or rebel embarrassment?
• Radio Rebelde: Are the masses tuning in, or just the Army direction finders?
• Pact of Caracas: Can the rebels unite?
• Armored Cars: Mobile striking power, but in whose hands?
• Rolando Masferrer: Brutal pro-government tactics—will they help or hurt?
• Fat Butcher: Can the Mob’s enforcer protect its casinos?
• Sinatra: Frankie’s Havana show a boom or bust, and who collects?
… and much more.
New twists match the COIN system to the situation in 1950s Cuba:
• It’s the insurgents who build lasting capabilities, while the Government is limited to fleeting bursts of momentum.
• The Syndicate’s bases are Casinos—expensive to build, but so important to Cuba no army will destroy them.
• Syndicate special activities include calling in the “muscle” of Government troops and police to protect mob assets.
• Stacks of Syndicate cash awaiting launder can fall in anyone’s hands—even the corrupt Government’s.
• The Government has its own terror tactic—reprisals—and can skim a portion of Syndicate profits.
• The eroding US Alliance with Batista overshadows all Government actions, not just through aid levels but also through the day-to-day ability of troops and police to operate.
• Even if Batista flees, the struggle may not end—the counterrevolutionary government may even become stronger!
Multiplayer, 2-Player, Solitaire
Cuba Libre provides up to 4 players with contrasting roles and overlapping victory conditions for rich diplomatic interaction. For 2- or 3-player games, players can represent alliances of factions, or the game system can control non-player factions . Or a single player as the Cuban Revolutionaries can attempt to topple Batista and seize power for themselves. The non-player sides will fight one another as well as the players, but too much power in the hands of any one of them will mean player defeat.
COIN Series Volume II
Cuba Libre like its predecessor Andean Abyss presents a game system on modern insurgency readily adaptable to other conflicts, particularly those featuring the interaction of many sides (thus our COunterINsurgency series). A rich and under-represented history of 20th-Century guerrilla warfare beckons. Volume III is A Distant Plain—Insurgency in Afghanistan, and Volume IV is Fire in the Lake—Insurgency in Vietnam."
Castro’s Insurgency
Following up on GMT Games’ Andean Abyss, the COIN Series next volume, Cuba Libre, takes 1 to 4 players into the Cuban Revolution. Castro’s Marxist “26 July Movement” must expand from its bases in the Sierra Maestra mountains to fight its way to Havana. Meanwhile, anti-communist student groups, urban guerrillas, and ex-patriots try to de-stabilize the Batista regime from inside and out, while trying not to pave the way for a new dictatorship under Castro. Batista’s Government must maintain steam to counter the twin insurgency, while managing two benefactors: its fragile US Alliance and its corrupting Syndicate skim. And in the midst of the turmoil, Meyer Lansky and his Syndicate bosses will jockey to keep their Cuban gangster paradise alive.
COIN Series, Volume II
Cuba Libre will be easy to learn for Andean Abyss players—both volumes share the same innovative COIN system. Like Volume I, Cuba Libre is equally playable solitaire or by multiple players up to 4—and with a shorter time to completion than Andean Abyss. But Cuba Libre’s situation and strategic challenges will be new. A deck of 48 fresh events brings 1950s Cuba to life and includes …
• The Twelve: The first wave’s escape to the Sierra Maestra—inspirational legend or harbinger of defeat?
• El Che and Raúl: Brilliant in the field, or bungling hostage-takers?
• Operation Fisherman: Can the Marxists pull off a second invasion?
• General Strike: Urban disruption or rebel embarrassment?
• Radio Rebelde: Are the masses tuning in, or just the Army direction finders?
• Pact of Caracas: Can the rebels unite?
• Armored Cars: Mobile striking power, but in whose hands?
• Rolando Masferrer: Brutal pro-government tactics—will they help or hurt?
• Fat Butcher: Can the Mob’s enforcer protect its casinos?
• Sinatra: Frankie’s Havana show a boom or bust, and who collects?
… and much more.
New twists match the COIN system to the situation in 1950s Cuba:
• It’s the insurgents who build lasting capabilities, while the Government is limited to fleeting bursts of momentum.
• The Syndicate’s bases are Casinos—expensive to build, but so important to Cuba no army will destroy them.
• Syndicate special activities include calling in the “muscle” of Government troops and police to protect mob assets.
• Stacks of Syndicate cash awaiting launder can fall in anyone’s hands—even the corrupt Government’s.
• The Government has its own terror tactic—reprisals—and can skim a portion of Syndicate profits.
• The eroding US Alliance with Batista overshadows all Government actions, not just through aid levels but also through the day-to-day ability of troops and police to operate.
• Even if Batista flees, the struggle may not end—the counterrevolutionary government may even become stronger!
Multiplayer, 2-Player, Solitaire
Cuba Libre provides up to 4 players with contrasting roles and overlapping victory conditions for rich diplomatic interaction. For 2- or 3-player games, players can represent alliances of factions, or the game system can control non-player factions . Or a single player as the Cuban Revolutionaries can attempt to topple Batista and seize power for themselves. The non-player sides will fight one another as well as the players, but too much power in the hands of any one of them will mean player defeat.
COIN Series Volume II
Cuba Libre like its predecessor Andean Abyss presents a game system on modern insurgency readily adaptable to other conflicts, particularly those featuring the interaction of many sides (thus our COunterINsurgency series). A rich and under-represented history of 20th-Century guerrilla warfare beckons. Volume III is A Distant Plain—Insurgency in Afghanistan, and Volume IV is Fire in the Lake—Insurgency in Vietnam."