Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Eredeti leírás
Részletek
Ligny 1815, Last Eagles a Eagles of France sorozat 3. játszmájában, a Waterloo 1815 és az Austerlitz 1805 után.
A szabályok Austerlitz óta nem fejlődtek, csak néhány pontosítást tartalmaztak.
A hangsúly a morálon, a lemorzsolódáson és a formáció (hadosztály és hadtest) megfelelő időben történő elkötelezettségén van, a taktikai krómozás helyett. A csata részletes sorrendje és a játék léptéke lehetővé teszi a játékosok számára, hogy valóban átlássák az akciót, a játékrendszer pedig gyors, de realisztikus megoldást kínál.
Ez a rendszer jól ismert koncepciók és új funkciók keveréke a játszhatóság és az eredmények realisztikusabbá tétele érdekében. Az alakzatok egyszerű parancsokat kapnak, amelyek korlátozzák a szabad reagálási képességüket a hirtelen prioritásváltozásokra. Az utasítások végrehajtása eltart egy ideig, amíg megváltoznak. Az egységeket klasszikusan méret, minőség és mozgás alapján osztályozzák. Az alakzatok a játékos választása szerint egymás után aktiválódnak, de követniük kell a kör elején vagy akár korábban kapott sorrendet. A játékban szerepel támadó tűz, védekező tűz, alkalmi tűz, roham és ellenroham, visszavonulás harc előtt és közelharc. Sok klasszikus "tiltás" opcióvá alakul: például a lovasság mozoghat ZOC-ból ZOC-ba, de kockáztatja az ellenrohamokat vagy a további alkalmi tüzet. Egy erős egység ZOC-ja ezért nem ugyanaz, mint egy gyengébbé.
A játékkör véletlenszerűen fejeződik be, és a játékosok sosem lehetnek biztosak benne, hogy lesz idejük az összes formációjukat mozgatni, tükrözve a csata parancsnoki irányítási kérdéseit. Emellett a fáradtsági és súrlódási tényezők potenciálisan rövidebb körhosszba vannak beépítve a csata későbbi szakaszaiban. A morálra és a lemorzsolódásra való összpontosítás egy olyan csata bizonyítéka, amely két sűrűn egymás mellett harcoló sereg akaratának próbája volt. A játékosoknak ki kell választaniuk, melyik egység "vezeti" a támadást és melyik veszi át az első tüzet. Egy kulcsfontosságú morálpróba elmulasztása döntő lehet egy elakadt támadás vagy egy ígéretes áttörés között.
A szabályok Austerlitz óta nem fejlődtek, csak néhány pontosítást tartalmaztak.
A hangsúly a morálon, a lemorzsolódáson és a formáció (hadosztály és hadtest) megfelelő időben történő elkötelezettségén van, a taktikai krómozás helyett. A csata részletes sorrendje és a játék léptéke lehetővé teszi a játékosok számára, hogy valóban átlássák az akciót, a játékrendszer pedig gyors, de realisztikus megoldást kínál.
Ez a rendszer jól ismert koncepciók és új funkciók keveréke a játszhatóság és az eredmények realisztikusabbá tétele érdekében. Az alakzatok egyszerű parancsokat kapnak, amelyek korlátozzák a szabad reagálási képességüket a hirtelen prioritásváltozásokra. Az utasítások végrehajtása eltart egy ideig, amíg megváltoznak. Az egységeket klasszikusan méret, minőség és mozgás alapján osztályozzák. Az alakzatok a játékos választása szerint egymás után aktiválódnak, de követniük kell a kör elején vagy akár korábban kapott sorrendet. A játékban szerepel támadó tűz, védekező tűz, alkalmi tűz, roham és ellenroham, visszavonulás harc előtt és közelharc. Sok klasszikus "tiltás" opcióvá alakul: például a lovasság mozoghat ZOC-ból ZOC-ba, de kockáztatja az ellenrohamokat vagy a további alkalmi tüzet. Egy erős egység ZOC-ja ezért nem ugyanaz, mint egy gyengébbé.
A játékkör véletlenszerűen fejeződik be, és a játékosok sosem lehetnek biztosak benne, hogy lesz idejük az összes formációjukat mozgatni, tükrözve a csata parancsnoki irányítási kérdéseit. Emellett a fáradtsági és súrlódási tényezők potenciálisan rövidebb körhosszba vannak beépítve a csata későbbi szakaszaiban. A morálra és a lemorzsolódásra való összpontosítás egy olyan csata bizonyítéka, amely két sűrűn egymás mellett harcoló sereg akaratának próbája volt. A játékosoknak ki kell választaniuk, melyik egység "vezeti" a támadást és melyik veszi át az első tüzet. Egy kulcsfontosságú morálpróba elmulasztása döntő lehet egy elakadt támadás vagy egy ígéretes áttörés között.
*A fenti szöveg automatikusan lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az "Eredeti leírás" lapfül alatt találod.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Címkék
társasjáték, angol, BlackFire
FB_kategoria_cimkek
külföldi raktárban-társasjáték
Vonalkód
85272
Cikkszám
BFR85272
Termék státusza
Külföldi raktárban van. Szállítási idő +8-10 nap
Vélemények
Nincsenek témák!
Eredeti leírás
Ligny 1815, Last Eagles in the 3rd game in the Eagles of France series, following Waterloo 1815 and Austerlitz 1805.
Rules have not evolved since Austerlitz, only including a few precisions.
The focus is on morale, attrition and commitment of formation (division & corps) at the right time, rather than tactical chrome. The detailed order of battle and the scale of the game allow players to really see the action and the game system provides a quick but realistic resolution.
This system is a mix of well-known concepts and new features to maximize playability and realism of outcomes. Formation are given simple orders than limit their ability to freely react to any sudden change of priority. Orders take some time a while before being changed. Units are classically rated for size, quality and movement. Formations activate one after the other at player's choice but have to follow the order they received at the beginning of the turn or even before. Game features offensive fire, defensive fire, opportunity fire, charge and counter charge, retreat before combat and melee. A lot of classical "prohibitions" are transformed into options: for example, cavalry can move from ZOC to ZOC but risk counter charges or more opportunity fire. A ZOC of a strong unit is therefore not the same as the ZOC of a weaker one.
The game turn has a random ending procedure and players are never sure to have time to move all their formation reflecting the command control issues of any battle. Also, the fatigue and friction factors are built in a potentially shorter turn length in the latter stages of the battle. Focus on morale and attrition is a testimony of a battle which was a test of will of two densely packed armies fighting head to head. Players will have to choose which unit will "lead" the attack and take the first fire. Failing a key morale test can make the difference between a stalled attack or a promising breakthrough.
Rules have not evolved since Austerlitz, only including a few precisions.
The focus is on morale, attrition and commitment of formation (division & corps) at the right time, rather than tactical chrome. The detailed order of battle and the scale of the game allow players to really see the action and the game system provides a quick but realistic resolution.
This system is a mix of well-known concepts and new features to maximize playability and realism of outcomes. Formation are given simple orders than limit their ability to freely react to any sudden change of priority. Orders take some time a while before being changed. Units are classically rated for size, quality and movement. Formations activate one after the other at player's choice but have to follow the order they received at the beginning of the turn or even before. Game features offensive fire, defensive fire, opportunity fire, charge and counter charge, retreat before combat and melee. A lot of classical "prohibitions" are transformed into options: for example, cavalry can move from ZOC to ZOC but risk counter charges or more opportunity fire. A ZOC of a strong unit is therefore not the same as the ZOC of a weaker one.
The game turn has a random ending procedure and players are never sure to have time to move all their formation reflecting the command control issues of any battle. Also, the fatigue and friction factors are built in a potentially shorter turn length in the latter stages of the battle. Focus on morale and attrition is a testimony of a battle which was a test of will of two densely packed armies fighting head to head. Players will have to choose which unit will "lead" the attack and take the first fire. Failing a key morale test can make the difference between a stalled attack or a promising breakthrough.