A Világtörténet az emberiség történetét meséli el, az ókori Sumériától kezdve a modern kori USA-ig. A térkép azokat a területeket hangsúlyozza, ahol a civilizációk virágoztak. Több mint hatvan nép szerepel a Empire and Event kártyákon.
A fővárosok, városok, emlékművek és erődök játékba kerülnek, majd ugyanilyen gyorsan el is veszítik őket a riválisok seregei. Az épületek és földek feletti uralom lehetővé teszi a játékosok számára, hogy aranyat gyűjtsenek. Az nyer, akinek a játék végén a legtöbb arannyal van.
A legújabb History of the World kiadás főbb különbségei:
• Kockajáték szabályaival vagy anélkül
• Distribution of Empire kártyák és eseménykártyák
• New Event kártyák
• Aranygyűjtési mechanizmusok
• Új „Területjelzők” stratégia
• Az új „Becsületjelzők” előnyöket biztosítanak
• Új játékoscsoport
Csak annyit tennék hozzá, hogy bár sok változás történt, az egyik célunk a játék szellemének megőrzése és a játék legkorábbi verzióiban megtalálható elemek, valamint a későbbi hasznos fejlesztések beépítése volt. Így a „Katasztrófa” mára kitüntetéssé vált. Az egyik elem, amely nem élte túl az idő múlását, a „Fegyverzet” – ami mindig is túl erős esemény volt.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
History of the World retells the story of humanity, starting from ancient Sumeria and ending with modern day USA. The map emphasizes those lands where civilizations flourished. Over sixty peoples feature on Empire and Event cards.
Capitals, cities, monuments and forts are brought into play and then, just as quickly, are reduced by the armies of rivals. Control of buildings and lands enables players to collect gold. Whosoever has most gold at game end is the winner.
Major differences in the latest History of the World edition:
• With or without dice rules
• Distribution of Empire cards and Event cards
• New Event cards
• Gold collection mechanics
• New “Area tokens” strategy
• New “Honor tokens” provide benefits
• New player array
Just to add that though there are many changes, one of our objectives has been to keep the spirit of the game intact and to incorporate elements that had featured from the very earliest versions of the game, as well as later useful developments. Hence, “Catastrophe” has now become an Honour. One element that has not survived the passing of time is “Weaponry” – which was always too strong an Event.