A YINSH az ötödik játék a GIPF kétszemélyes absztrakt játékok sorozatában.
A játékosok öt gyűrűvel kezdenek a táblán. Minden alkalommal, amikor egy gyűrűt elmozdítanak, egy jelölő marad utána. A jelölők egyik oldaluk fehér, a másik fekete. Amikor egy gyűrű átugorja a jelölőket, azokat meg kell fordítani, így a színük folyamatosan változik. A játékosoknak meg kell próbálniuk egy öt jelölőből álló sort kialakítani a saját színükkel felfelé. Ha egy játékosnak sikerül, leveszi az egyik gyűrűjét, jelezve, hogy ilyen sort alkotott. Az a játékos nyeri a játékot, aki először távolít el három gyűrűt. Más szóval, minden sor, amit létrehozol, közelebb visz a győzelemhez - de gyengébbé is tesz, mert eggyel kevesebb gyűrűd van, amivel játszhatsz. Nagyon trükkös!
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
YINSH is the 5th game in the GIPF series of two-player abstract games.
The players each start with five rings on the board. Every time a ring is moved, it leaves a marker behind. Markers are white on one side and black on the other. When markers are jumped over by a ring they must be flipped, so their color is constantly changing. The players must try to form a row of five markers with their own color face up. If a player succeeds in doing so, he removes one of his rings as an indication that he has formed such a row. The first player to remove three of his rings wins the game. In other words, each row you make brings you closer to victory-but also makes you weaker, because you have one fewer ring to play with. Very tricky!