A Monstrology egy teljesen kooperatív játék furcsa, csábító, mégis valahogy ismerős képzeletbeli szörnyekkel... és veled, az ő embereikkel. Ez a gyerekkori klasszikus "Guess Who" sokkal szürreálisabb, fantáziadúsabb újraértelmezése - olyan szörnyekkel, amelyek Dr. Seuss és H.P. Lovecraft keverékei. A játékosok feltörekvő monstrologisták szerepét öltik magukra egy egyetemi szintű kurzuson a témában, és megpróbálják azonosítani ezeket az elbűvölő, nyugtalanító lényeket. Könnyen megtanulható mindössze egy vagy két, egyenként körülbelül 5-10 perces kör után.
Minden körben egy játékos egy szörnytani vizsgálat „alanya”. Ez a játékos titokban húz egy szörnykártyát egy 84 gyönyörűen illusztrált karakterből álló pakliból; ezután kitölt egy „rendszertani rubrikát”, hogy segítsen a többi játékosnak kiválasztani a kérdéses szörnyet a felállásból. A trükk az, hogy minden rubrika csak a szörny egy adott tulajdonságával kapcsolatos információkat engedélyezi a vizsgált személynek – például a képességeit, élőhelyeit, mágikus erejét vagy sebezhetőségeit. (22 rendszertani rubrika közül lehet választani.) Nagyszerű viták, elgondolkodtató beszélgetések és gyakran vidámság veszi kezdetét, miközben a többi játékos megpróbálja kiválasztani a megfelelő szörnyet.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Monstrology is a fully cooperative game of strange, alluring, yet somehow familiar imaginary monsters...and you, their humans. It's a much more surreal, imaginative reinterpretation of the childhood classic "Guess Who" - featuring monsters that are a mix of Dr. Seuss and H.P. Lovecraft. Players take on the role of budding Monstrologists in a collegiate level course on the subject, trying to identify these delightful, unsettling creatures. It's easy to learn after playing just one or two rounds, which take about 5-10 minutes each.
Each turn, one player is the 'subject' of a monstrological investigation. That player secretly draws a monster card from a deck of 84 beautifully illustrated characters; he or she then fills out a "taxonomy rubric" to help the other players pick the monster in question out of a lineup. The trick is, each rubric only allows the subject to share information relevant to a particular feature of the monster - for example, its skills, habitats, magical powers, or vulnerabilities. (There are 22 taxonomy rubrics to choose from.) Great debates, thoughtful conversation, and often hilarity ensues as the other players attempt to select the right monster.