Britannia
|
Leírás
A játékról röviden:
Lewis E. Pulsipher 1986-ban megjelent játéka 3-5 fő részére a Brit történelem vérrel írt világába hív minket, hogy újrajátsszuk a sorsdöntő csatákat és megváltoztassuk azok kimenetelét.
Mit kapunk a dobozban?
Szabályfüzet, játéktábla, 251 egység, négy színben (vörös, kék, sárga, zöld): a gyalogosok, lovasok, vezérek, római erődítmények és az erődített szász városok jelzői; 17 néplap, 175 győzelmi pont jelző (1-esek, 5-ösök és 25-ösök), 1 fordulójelző, 5 dobókocka.
A játék menete:
A játékban minden játékos választ egy népcsoportot, aki irányítani fog a játék folyamán. A játék 16 fordulóból áll. Minden forduló öt fázisra bontható. A toborzás fázisban minden játékos annak függvényében, hogy hány tartományt birtokol, új seregeket állíthat ki. A mozgás fázisban a játékosok mozgathatják a seregeiket és ezzel új csatákat idézhetnek elő. A csata fázisban lezajlanak az összetűzések és a visszavonulások. A portyázók visszatérése fázisban az esetleges portyázó seregek visszatérhetnek a tengerre. Végül a túlnépesedés fázisban minden nép seregeket veszít, ha azok száma meghaladja a birtokolt tartományok kétszeresét.
A seregek háromféle egységből állhatnak: gyalogos, lovasság és vezérek.
Minden nép más és más célokkal van jelen a térképen, és különféle specialításokkal rendelkeznek.
A fordulók folyamán az angol történelem nevesebb korszakain és csatáin keresztül haladnak a játékosok, miközben győzelmi pontokat gyűjtenek.
A vezérek különleges egységek és a fordulók előre haladtával bizonyos népcsoportot kapnak.
A 8., 9. és 10. forduló végén a játékosok nagykirályt választanak. A játékos ezért, négy győzelmi pontot kap.
A királyt nem választják, hanem a 11-14 fordulóig miden fordulón keresztül meg kell nézni, hogy van-e olyan népcsoport, akinek kétszer annyi tartománya van, mint a többi népcsoportnak Anglia területén. Ekkor az őket irányító játékos nyolc győzelmi pontot kap.
Hogyan lehet nyerni?
A játékot az a játékos nyeri, akinek a tizenhatodik forduló végére a legtöbb győzelmi pontot sikerült összegyűjtenie.
Végezetül:
A Britannia egy játékidőben is tekintélyes játék, így azoknak ajánljuk, akik nem sajnálják ráfordítani azt a jó pár órát, amíg a csatározások tartanak. A játék nagyon jól és valósághűen megfogta a történelmi szálakat ebben a társasjátékban, így aki egy történelem hű, csatákkal teli élményre vágyik, ebben a játékban megtalálhatja a számítását.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 12-13 éves kortól |
Játékosok száma | 3-5 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 3 fő |
Játékszabály jellege | gamer |
Játékosok száma (max) | 5 fő |
Ajánlott életkor (min) | 12 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 12 év felett |
Játékidő (maximum) | 300 perc |
Játékidő (minimum) | 180 perc |
Téma | területmeghódító |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | nagytábla (min 50 x50) |
Játék mechanizmusa | területfoglalós |
Játék mechanizmusa | (birodalom) építős |
Szerző | Lewis E. Pulsipher |
Kiadó | Fantasy Flight Games |
Kiadás éve | 2007 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Stratégiai gondolkodás |
Fejlesztési területek | Taktikai gondolkodás |
Fejlesztési területek | rendszerező képesség |
Vélemények

1 értékelés





Írja meg véleményét!
M.István
|

2015. 11. 20.
Bár kicsit már öregecske a játék, azért a történelemhez való hűségét, és a részletekbe menő kidolgozottságát mindenképp meg kell dicsérni. Aki szereti a történelmi csataszimulációs játékokat, annak mindenképpen csak ajánlani tudom.