A Winter Rabbit egy félig kooperatív, rejtett munkásokat elhelyező játék 2-6 játékos számára. Ez a játék cherokee művészetet, dizájnt, kulturális elemeket és egyedi játékmenetet kínál.
A falu vénei zord telet jósoltak, ezért a falusiak megállapodtak abban, hogy együttműködnek annak érdekében, hogy a faluban minden szükséges dolog meglegyen. Az egészséges verseny szellemében a falusiak úgy döntöttek, hogy versenyeznek, ki tud a legsegítőkészebb lenni. Nyúl, az állandó szélhámos azonban úgy döntött, hogy nem akar dolgozni. Ehelyett úgy döntött, hogy mindenki mást összezavar, hogy ellophassa az összes erőforrást.
A Winter Rabbit a hagyományos cherokee állatmesék világában játszódik, ahol minden játékos az egyik állatszereplő szerepét ölti magára. Ebben a félig kooperatív játékban a játékosok együttműködnek, hogy mindent biztosítsanak a falunak, amire télre szüksége van, miközben versenyeznek is, hogy kiderüljön, ki tud a legtöbbet hozzájárulni.
A Téli Nyúl egyedi, rejtett munkáselhelyezési rendszerrel rendelkezik. A falusiakat véletlenszerűen húzzák ki egy zsákból. Az aktív játékos tudja, hogy melyik falusiját húzta ki, és eldöntheti, hová helyezi, bár ez az információ rejtve marad a többi játékos elől. Erőforrások csak akkor keletkeznek, ha elegendő falusi van jelen. Amikor erőforrások keletkeznek, minden játékos kap egyet, de azok, akiknél falusiak vannak jelen, további erőforrásokat kapnak.
A Nyúl falusiak nem termelnek erőforrásokat. Amikor ezek közül egy megjelenik egy erőforráshelyen, az erőforrások ehelyett a Rabbit Burrow-ba kerülnek. A későbbi körökben a játékosok visszalophatják ezeket az erőforrásokat.
A játékosok falukártyák segítségével építhetik meg személyes motorjukat erőforrásokkal. Emellett olyan történetekre is költhetnek erőforrásokat, amelyek minden játékosra hatással vannak, vagy olyan feladatokat teljesíthetnek, amelyek pontokat szereznek, előreviszik a játékot, és előnyt biztosítanak egy másik játékosnak.
A játékosokat arra ösztönzik, hogy körültekintően bánjanak az erőforrásokkal. A tárhely korlátozott, és a túltermelés a jövőbeli körökben nehézségekbe ütközhet az erőforrások előállításában.
A játék a játékosok számától függően változó számú kör után ér véget. Ha a játékosok együttesen elegendő készletet termeltek a falu számára a telel túléléséhez, akkor az a játékos nyer, aki a legtöbb pontszámot éri el. Ha a tél a szükséges készletek letermelése előtt beköszönt, akkor a játékosok közösen veszítenek.
A Winter Rabbit a gyarmati játékokban megszokott témákkal szembeni ellenpontot próbálja teremteni az őslakosok értékeire és koncepcióira összpontosítva. A Winter Rabbit második díjat nyert a 2021-es Zenobia Awards versenyen.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Winter Rabbit is a semi-cooperative, hidden worker placement game for 2-6 players. This game features Cherokee art, design, cultural elements, and a unique gameplay experience.
The village elders have predicted a severe winter, and so the villagers have agreed to work together to ensure that the village has all of the necessities. In a spirit of healthy competition, the villagers have decided to compete to see who can be the most helpful. However, Rabbit, the constant trickster, has decided that he does not want to work. Instead, he has decided to confuse everyone else so that he can take all of the resources for himself.
Winter Rabbit is set in the world of traditional Cherokee animal stories, where each player takes on the role of one of the animal characters. In this semi-cooperative game, players cooperate to provide everything the village needs for winter while also competing to see who can contribute the most.
Winter Rabbit features a unique hidden worker placement system. Villagers are drawn randomly from a bag. The active player knows whose villager they have drawn and can choose where to place it, though this information is hidden from other players. Resources are only generated when enough villagers are present. When resources are produced, every player gets one, but those with villagers present gain additional resources.
Rabbit villagers do not produce resources. When one of these appears in a resource location, resources are instead diverted to the Rabbit Burrow. In later turns, players can steal these resources back.
Players can spend resources to build their personal engine through village cards. They can also spend resources on stories that affect the game for all players, or complete tasks that score points, progress the game, and provide a benefit to another player.
Players are encouraged to manage resources carefully. Storage is limited, and overproducing can result in difficulty producing resources in future turns.
The game ends after a variable number of rounds, depending on player count. If players have collectively produced enough supplies for the village to survive Winter, then the player with the highest score wins. If Winter arrives before the necessary supplies are produced, then players share a collective loss.
Winter Rabbit attempts to create a counterpoint to common colonial game themes by focusing on indigenous values and concepts. Winter Rabbit won second prize in the 2021 Zenobia Awards.