A PASS egy létrajáték, amelyben minden kártyának van egy potenciálisan fejleszthető oldala egy másik értékkel. A játékosok passzolhatnak a körükből, hogy elvegyenek egy PASS zsetont, és egy későbbi körben felhasználják azt egy kártya fejleszthető oldalára fordításához.
Pontosabban, a kártyák kettős indexszel rendelkeznek, a kártya mindkét felén más-más érték található, a 65 kártya az A-K számok lehetséges kombinációit tartalmazza. Az előkészületek során a kártyákat megkeverik és paklikba osztják. Minden pakli pontosan 13 lapot tartalmaz. A játékosok véletlenszerűen választanak egy paklit a kezükbe. Akinél a „START 2” kártya van, az lesz az első játékos, aki kijátszik egy vagy több lapot.
A köre alatt az aktív játékos két akció egyikét választhatja:
Játék: Az aktív játékos kiválaszt a kezéből egy vagy több lapot, amelyek megfelelnek a játékban meghatározott készlettípusnak, majd ezt a készletet kijátssza az asztalhoz. Egy játékos csak akkor választhatja a játékot, ha i) az asztal üres (mintha ő játszana először), vagy ii) a kijátszott készlet magasabb rangú, mint az asztalon jelenleg lévő készlet. Egy készlet akkor tekinthető magasabb rangúnak, ha azonos típusú, de magasabb értékű készlet volt. Egy játékos egy PASS zseton elköltésével is megelőzheti az előzőleg kijátszott, azonos típusú, de azonos értékű készlettel rendelkező szettet. A következő játékos ugyanezt megteheti, ha még egy PASS zsetont elhasznál.
Passz: Az aktív játékos elvesz egy PASSZ zsetont. A passz zsetont egy későbbi körben felhasználhatja egy kijátszott készlet bővítésére, vagy egy kijátszott készletben lévő kártya fejlesztésre fordítására.
Az a játékos, aki először játssza ki az összes lapját, nyer egy győzelmi zsetont, majd az összes lapot újra kell keverni és kiosztani. Akinek először van 3 győzelmi zsetonja, az nyeri a játékot.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
PASS is a ladder-climbing game in which each cards has a potentially upgraded side with another value. Players may pass their turn to take a PASS token and use it in a later round to turn a card to its upgraded side.
More specifically, cards are dual-indexed, with different values on each half of the card, with the 65 cards having possible combinations of the numbers A-K. During set-up, the cards is shuffled and dealt into decks. Each deck will have exactly 13 cards. Players randomly choose a deck as their hands. Whoever has the card “START 2” will be the first player to play a set of card(s).
During their turn, the active player takes one of two actions:
Play: The active player chooses card(s) in their hand that comply with a type of defined set in the game, and then plays this set of cards to the table. A player can only choose to play if i) the table is empty (as if he/she is the first to play) or ii) the played set is ranked higher than the set currently on the table. A set is considered to outrank previously played set if it were a same type of set with higher value. A player may also outrank the previously played set with a same type of set having the same value by exhausting one PASS token. The next player may do the same, however, by exhausting even one more PASS token.
Pass: The active player takes a PASS token. The pass token can be used in a future turn to augment a played set, or to turn one of the cards in a played set to its upgraded side.
The plays who plays all his/her hand first will gain a victory token and all cards will be reshuffled and dealt again. Whoever has 3 victory tokens first wins the game.