A Curses & Covens egy mindenki az egy ellen játék, ahol az egyik játékos a boszorkányüldöző szerepét ölti magára, míg a többi játékos városokat képvisel, hogy megvédjék a barátságos boszorkányokat! A boszorkányüldöző célja 5 boszorkány elfogása, míg a városok három azonos színű boszorkányból álló kovent szeretnének létrehozni egy játékos kezében a győzelemhez.
A játék négy fő fázison megy keresztül.
Népszámlálás, ahol az összes város kártyáit felfedik. Ezek boszorkányok, ártatlan falusiak, rituálék vagy egy hamis boszorkány (madárijesztő) keverékei lesznek. A játékosok akkor nyernek, ha 3 1-es boszorkánymintás kártyájuk van az egyik játékos kezében, vagy varázslatot is küldhetnek a boszorkányvadászra, ha 2 boszorkány van a kezében. Ezután megbeszélik a körre vonatkozó terveiket, de a boszorkányvadász hallgatózása közben!
Érkezés, ahol a boszorkányvadász megfigyeli a játékot, majd minden városbeli játékosnak osszanak 1 új lapot. A boszorkányvadász most már tudja, hogy kinek mi van a kezében, de a játékosok új információkhoz jutnak, amelyeket nem tudnak közölni a csapatukkal.
Utazás, ahol a város játékosai átnézik az újonnan kapott kártyát, majd adnak vagy kérnek egy rejtett kártyát a többi város játékostól. Megvédhetnek vagy később hozzáférhetnek egy kulcskártyához, ha kicserélik azt az erdőben, biztonságban a boszorkányvadász elől. A boszorkányvadász megfigyeli a kártyák mozgását, de nem pontosan, hogy mi hová kerül.
Vadászat, ahol a boszorkányvadász összesen 2 lapot húz a városokból, megpróbálva elfogni a boszorkányokat, miközben elkerüli az ártatlan falusiakat, a veszélyes rituálé kártyákat, vagy a hamis boszorkányt, aki kiszabadítja a korábban elfogott boszorkányokat.
Ezek addig ismétlődnek, amíg az egyik fél nem nyer.
A város játékosainak gondosan kommunikálniuk kell, hogy mérlegeljék a lehetőségeiket, hogyan kezeljék a kockázatokat és védjék meg a kulcskártyáikat, valamint megértsék, mikor kell döntő lépéseket tenniük, miközben a boszorkányvadász figyel. Mindkét szerep megköveteli a játékosoktól, hogy mérlegeljék a valószínűségeket, és a korábban megbeszélt terveket az új kényszerekkel szemben vegyék figyelembe, amelyek a kör előrehaladtával a stratégia szükséges megváltoztatását jelezhetik.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Curses & Covens is an all vs one game where one player takes on the role as the witch hunter, while all other players are towns trying to protect the friendly witches! The aim of the witch hunter is to capture 5 witches, while the towns want to form a coven of three witches of the same suit in one player’s hand to win.
The game plays through four main phases.
Census, where all the towns’ cards are revealed. These will be a mix of witches, innocent villagers, rituals or a fake witch (scarecrow). Players win if they have 3 cards of 1 witch suit in 1 player’s hand, or may cast a spell on the witch hunter if they have 2 witches in hand. Then they discuss their plans for the round, but with the witch hunter listening!
Arrival, where the witch hunter observes then deals 1 new card to each town player. The witch hunter now knows what everyone has in hand, but the players get new information which they cannot communicate to their team.
Travel, where town players consider the new card they’ve received, then each give or request a hidden card to or from other town players. They may also protect or later access a key card by swapping it into the woods, safe from the witch hunter. The witch hunter observes the cards moving, but not exactly what goes where.
Hunt, where the witch hunter picks 2 cards in total from the towns, trying to capture witches while avoiding innocent villagers, dangerous ritual cards, or the fake witch which frees previously captured witches.
These repeat until one side has won.
The town players need to communicate carefully to consider their options, how to manage risks and protect key cards, and understand when to make decisive moves, all while the witch hunter listens. Both roles require players to weigh up probabilities and consider previously discussed plans against new imperatives that might signal necessary changes in strategy as the round progresses.