Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Kimmo Sorsamon 2011-ben megjelent játéka 2-4 fő részére a kairoi piac nyüzsgő forgatagába invitálja a játékosokat, hogy ott próbáljanak meg helyt állni, mint kereskedők.
Mit kapunk a dobozban?
1 játéktábla, 6 fa vásárló, 33 pavilon kártya és 7 piaci kikiáltó kártya, 24 főpavilon, 36 bővítés, 12 medál, 90 érme, 6 pénztartó tál, 4 paraván, 4 fa pontjelző, 1 játékszabály
A játék menete:
Minden játékos felhelyezi a kezdő standjait a piacon. Ezt az első játékok alkalmával érdemes a szabálykönyv szerint felhelyezni. A pénztálcákat ki kell rakni a tábla mellé és feltölteni a megfelelő színű pénzekkel. A három bővítő lapot fel kell fordítani a kikiáltó hely mellé, a többit pedig fejjel lefelé a húzó részre helyezni. Végül minden játékos kap egy-egy pénzérmét minden színből.
A soron lévő játékos egy akciót hajthat végre a következő három közül: főstand építése, vevők csalogatása a főstandhoz és két kártyalap húzása.
A főstand építésénél három lehetséges opció van. Állíthat egy új főstandot, vagy egy piaci sátrat, amivel bővíti az egyik főstandját, esetleg áthelyezheti egy már lent lévő főstandját. A standok építéséért győzelmi pontok járnak, és ha egy játékos a legnagyobb standdal rendelkezik az adott színben, akkor egy medált is kap, ami a végelszámolásnál pontokat hoz a számára.
A vevő csalogatása akciónál egy saját vagy más színében lévő vásárló bábut mozgathat a legközelebbi azonos színű standhoz. Ha nem a saját színe volt, akkor a tulaj is kap pénzt érte, de a játékos így tehet szert más színű érmékre.
Végül, ha a két lap húzása akciót választja, akkor három lehetőség közül választhat mindegyik húzásnál: vehet a felfordított építéskártyák közül, a lefordítottak felső lapkáját, vagy egyet vesz a kikiáltó kártyák közül.
Ha a piaci sátrak építésénél az egyik színből az összes felkerült vagy legalább két színből már csak egy-egy maradt, akkor a játék végét jelző szakasz következik. Ettől kezdve a játékosok addig építhetnek főstandot, amíg tudnak, és ha már egyikük sem tud vagy akar, akkor a játék véget ér.
Hogyan lehet nyerni?
A játékosok pontokat kapnak a megszerzett medáljaikért és a megmaradt pénzük után. A pontok összesítése után, akinek több pontja van, az megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Kairo egy igazán izgalmas társasjáték, ahol jól meg kell gondolni, mikor és hova építkezünk. Teszi mindezt a játék még is olyan könnyedséggel és érthető módon, hogy a családok és a baráti társaságok is könnyedén el tudják sajátítani a szabályokat. Ajánljuk mindazoknak, akik egy könnyed stratégiai játékra vágynak, ahol bizony el kell igazodni a vásári forgatagban.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
közepes
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, helyzetkialakítós
Fejlesztési területek
kombinációs készség, szociális képességek fejlesztése, rendszerező képesség
Téma/Tematika
történelmi
Kiadó
PIATNIK_HU
Cikkszám
KTM100002481
Vélemények
Nincsenek témák!