Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Steve Jackson játéka 2001-ben jelent meg és megnyerte a 2001 origins awards best traditional card game díját. A játékkal egy igazán mókás és remek hangulatú világba csöppenünk, amit hárman de akár hatan is játszhatunk.
Mit kapunk a dobozban?
168 kártya, szabályok, doboz
A játék menete:
A Munchkin egy igazi kis dungeon crawl játék, ami egészen zseniális módon a lényegre lett redukálva. Vagyis a szörnyek elleni küzdelemre, és a kincsek magunkhoz ragadására.
A játék elején a kártyákat két külön pakliba rakjuk. Az ajtó és a kincs pakliba.
Minden játékos kap négyet-négyet mind a két pakliból és egy jelzőt, ami a szintjüket hivatott jelezni (érdemes 10 oldalú dobókockát használni erre a célra).
Kezdődhet is a szörnyvadászat és a...”barátkozás”.
Mindenki egyes szinten kezdi a játékot. Majd a játékosok a játék kezdetekor a kezükben lévő lapokból azonnal kirakhatnak akárhány foglalkozás, faj vagy tárgy lapot. Ezek a lapok fejjel felfelé kerülnek kijátszásra, hogy mindenki lássa őket.
A Munchkinban egy kör négy fázisra osztódik:
Először berúgjuk az ajtót. Ha a lapon egy szörny van, akkor a csata azonnal kezdetét veszi. Ha az egy átok lap, azonnal megtörténik a hatása. Amennyiben egyik sem, a lap az azon leírtak alapján az asztalon marad vagy a játékos kezébe kerül.
Ha nem húztál szörnyet, ez után lehetőséged van egy kis bajba keverni magad, vagyis kijátszani egy szörnyet a kezedből.
A harc nagyon egyszerű a Munchkinban. Össze kell hasonlítanod a te és a szörny erejét. Az erőd mindig a szinted plusz a kijátszott lapjaid bónusza, amit adnak neked. Amennyiben nem vagy elég erős az ellen legyőzéséhez, kérhetsz segítséget a többi játékostól. Cserébe felajánlva egy lapodat az asztalról vagy részesedést a kincsből. Azonban vigyázz! Aki nem segít neked, lehet, hogy a szörnynek segít. Sőt akivel egyezkedsz, az is meggondolhatja magát a végén és inkább a szörny mellé áll a csatában.
Ezek után, ha nem tudtad legyőzni a szörnyet, megpróbálhatsz elmenekülni. Ekkor dobj egy hatoldalú dobókockával, és ha 5-6-ig dobsz, sikerült elfutnod. Ellenkező esetben a szörnylapon szereplő Szívás képesség fejti ki rád a hatását. Ezek után húzz egy lapot az ajtó pakliból és vedd a kezedbe.
Ha sikerült legyőznöd a szörnyet, elvehetsz a kincs pakliból annyi lapot, ahányat a szörnylapja írt. Miután osztozkodtál az esetleges szövetségesekkel, megkapod a maradék lapot, amit ki is játszhatsz magad elé.
A másik nagy előnye, ha képes vagy legyőzni a szörnyet, a szintlépés, ami nem utolsó szempont.
A kör utolsó fázisa a jótékonysági fázis, ilyenkor a soron lévő játékosnak, ha több mint öt lap van a kezében, az efölötti lapokat át kell adni a legalacsonyabb szintű játékosnak, vagy ha ő maga az, akkor el kell dobnia.
Hogyan lehet nyerni?
Szintet lépni kétféleképpen lehet. Ha legyőzöl egy szörnyet vagy ha eladod a tárgyaidat. Minden tárgynak van egy pénzbeli értéke is. Ezeket eladva, 1000 aranyanként vehetsz magadnak egy szintet. Ha te vagy az első, aki elérte a 10. szintet, nyertél.
Végezetül:
A Munchkin egy remek, hosszabb lélegzetvételű party játék, ahol garantáltan nem lesz egy unalmas perc sem, köszönhetően annak, hogy nagy az interakció a játékosok között, akárkinek a köre is legyen. Ajánljuk mindazoknak, akik egy pár óra felhőtlen szórakozásra vágynak, sok nevetéssel és nem veszik túlságosan a lelkükre, ha néha kibabrálnak velük.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Munchkin
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Veddel
Fejlesztési területek
kreativitás, szociális képességek fejlesztése, vizuális érzék fejlesztése
Téma/Tematika
szerepjáték
Kiadó
Steve Jackson Games
Kiadás éve
2 020
Szerző(k)
Steve Jackson, John Kovalic
Cikkszám
KTM100004920
Vélemények
Nincsenek témák!