Tichu pocket (fémdobozos)
|
Leírás
A játékról röviden:
Urs Hostettler 1991-ben megjelent játéka 4 fő részére egy érdekes kártyajátékot kínál a játékosok részére, ahol pár speciális lap hozzáadásával ismerős módokon kell pontokat szerezni.
Mit kapunk a dobozban?
56 kártya (4 színben, plusz 4 különleges lap: sárkány, főnix, kutya és veréb), játékszabály
A játék menete:
A játékhoz szükség lesz papírra és tollra, hogy az eredményt fel lehessen jegyezni.
A pakli lapjait egyesével, felváltva felhúzzák a játékosok. Majd 3 lapot átadnak a többi játékosnak, mindenkinek egyet. A szemben ülő felek fognak egy csapatot alkotni.
A hívó kijátszik egy lapot, ami lehet egy sima egy lapból álló lap is. Vagy kijátszhat párt, két párt...stb., amik a pókerben is megtalálhatóak.
Erre kell egy ugyanilyen kombinációt raknia a következő játékosnak, csak erősebb értékben. Ha nem tud, akkor passzolhat is, de amikor újra rá kerül a sor ismét próbálkozhat.
Aki a legerősebb kombinációt tudta lerakni, megnyerte a trükköt és a lapokat maga elé veszi.
Ő kezdi a következő kört.
Akinek először elfogynak a lapok a kezéből az szállhat ki először a játékból. Ha ezt a párja is meg tudja tenni mielőtt az ellenfeleik szállnának ki, akkor megnyerték a fordulót.
A párosok összerakják a lapjaikat és megszámolják, mennyi pontot érnek azok. Ezt feljegyzik és jöhet a következő játszma.
Ha valaki a játék elején kis tichu-t mond, akkor plusz 100 pontot lehet szerezni, ha képes elsőként kiszállni a játszmából. Ellenkező esetben -100 pontot kap a csapat.
A bomba mindent visz. Ez vagy négy egyforma számú lap, vagy egy legalább öt lapból álló szín és szám sorozat.
A játék négy különleges lapja speciális módon használható fel, amit a szabálykönyvben írnak le.
Hogyan lehet nyerni?
A játékot az a páros nyeri, akinek először sikerült 1000 pontot elérnie a fordulók folyamán.
Végezetül:
A Tichu egy egészen különleges kártyajáték, hiszen nem csak arra kell figyelni, hogy mi vigyük az ütést, hanem, hogy összedolgozzunk a partnerünkkel. Bátran ajánljuk mindenkinek, aki szereti az ütésvivő kártyajátékokat és szeretne egy új élménnyel gazdagodni.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 9-11 éves kortól |
Játékosok száma | 4 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 4 fő |
Játékszabály jellege | összetett |
Játékosok száma (max) | 4 fő |
Ajánlott életkor (min) | 10 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 10 év felett |
Játékidő (maximum) | 75 perc |
Játékidő (minimum) | 60 perc |
Téma | kínai |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | kártya |
Játék mechanizmusa | kártyás |
Játék mechanizmusa | kooperatív |
Kiadó | Abacus |
Kiadás éve | 1998 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | kombinációs készség |
Fejlesztési területek | Együttműködési képesség / kooperáció |
Fejlesztési területek | Koncentrációs képességek fejlesztése |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!