Agricola (hobbi változat)
|
Leírás
Uwe Rosenberg 2007-ben megjelent játékának átdolgozott, hobbi kiadása, 1-4 játékos számára a földművelés világába vezeti el a résztvevőket, ahol bizony nem könnyű az élet és sokat kell dolgozni a sikerért, de a végeredményért megéri.
Mit kapunk a dobozban?
1 játéktábla, 4 birtoktábla, 1 fejlesztéstábla, 2 játéktábla toldás, 2 tábla játékváltozatokhoz, 1 "Másodállás" akció tábla, 23 faház/szántás lapka, 16 vályog/kőház lapka, 36 "1 étel" jelölő, 8 "5 étel" jelölő, 3 javaslat jelölő, 10 többszöröző lapka, 120 kártya (fejlesztések, mesterségek, akciómező lapok), 1 pontozófüzet, 1 szabálykönyv és 1 függelék. Fa alkatrészek: 18 birka, 15 vadmalac, 13 marha, 30 fa, 24 agyag, 14 nád, 16 kő, 24 gabona, 18 zöldség, 1 kezdőjátékos jelölő, 60 kerítéselem, 16 istálló és 20 ember.
A játék menete:
A játékosok 2 családtaggal kezdik a játékot, akik egy kétszobás faházban élnek. Minden körben az összes családtag választhat egy akciót. Ha fát ás nádat gyűjtenek, bővíthetik a házat, majd a családot is. A család bővülése további akciókat tesz lehetővé, azonban hátránya, hogy több ételt kell előteremteni. Az étel megszerzéséhez, a játékosok mezőket szántanak fel, majd beültetik azokat. Az ültetett gabonát és zöldségeket aratáskor összegyűjtik, is ilyenkor fialnak az állatok is. A jószágok tartásához a legelőket be kell keríteni, hogy a birkákat, malacokat és marhákat kihajthassák legelni. A mesterségk és a fejlesztések segíthetik a család fenntartását. Ezek a kártyák kisebb előnyöket biztosítanak a játék során. A játékosok pontokat szerezhetnek a faházuk vályogházzá, vagy a későbbiekben akár kőházá való alakításával. Minden tevékenység, amit az ételszükségletek biztosítására vagy a hétköznapi élet könnyebbé tétele irányában tesznek, pontokat hozhat. A család bővítése pedig kifejezetten sok pontot ér.
Minden játékban más kombinációja kerül elő a 48 különböző mesterségkártyának és az 58 különböző fejlesztésnek, ezzel biztosítva, hogy ne legyen 2 egyforma játék.
Hogyan lehet nyerni?
Az Agricola pontozása a játék végén zajlik egy pontozólap segítségével, és eltér a többi gazdálkodós játéktól. A játékosoknak meg kell találniuk az egyensúlyt a sokféle növény, állat és egyéb teendő között, hogy elegendő legyen mindegyikből a játék végére. Ugyanis, ha valamiből nincsen, vagy túl kevés van egy játékosnak, mínusz pontokat fog kapni érte. Így lehet, hogy egy csomó pontot bezsebelt egy bizonyos dologért, viszont amire nem fordított figyelmet, majd megbosszulja magát.
Miután a pontok összesítve lettek, és levonásra kerültek a negatív pontok, a játékot az a farmer nyeri, akinek a legtöbb pontot sikerült kipréselnie a telkéből.
Végezetül:
Az Agricola-t ajánljuk mindazoknak, akik szeretik a hosszabb lélegzetvételű worker placement játékokat. Vagy vonzódnak a gazdálkodós témájú társasokhoz. Ez a remekbe szabott játék garantáltan megdolgoztatja az agytekervényeket.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 12-13 éves kortól |
Játékosok száma | 1-4 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 1 fő |
Játékszabály jellege | gamer |
Játékosok száma (max) | 4 fő |
Ajánlott életkor (min) | 12 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 12 év felett |
Játékidő (maximum) | 120 perc |
Játékidő (minimum) | 30 perc |
Téma | családi gazdálkodás |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | nagytábla (min 50 x50) |
Játék mechanizmusa | erőforrás menedzsment |
Játék mechanizmusa | panel lerakós |
Szerző | Uwe Rosenberg |
Szerzőtárs | Klemens Franz |
Kiadó | Compaya |
Kiadás éve | 2016 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Taktikai gondolkodás |
Fejlesztési területek | Szociális képességek fejlesztése |
Fejlesztési területek | kombinációs készség |
Vélemények

2 értékelés





Írja meg véleményét!
Gábor
|

2017. 03. 02.
Egy fantasztikus játék van a dobozban eszement szép és igényes grafikával. Mire minden kellék előkerül a játékhoz, addigra bőségesen megtelik a családi asztal. Mi kifejezetten szeretjük ezt a fajta "zsúfoltságot" szinte totálisan bele tudja magát élni az ember a játékba. Miután sikerül elkapni a gondolatiságát és lényegét azután hihetetlenül izgalmassá válik az egész parti. Olyan igazi gondolkodós, tervezős játék, csak ajánlani tudom, már már kötelező darab minden család és baráti társaság számára.
Gábor
|

2017. 03. 02.
Egy fantasztikus játék van a dobozban eszement szép és igényes grafikával. Mire minden kellék előkerül a játékhoz, addigra bőségesen megtelik a családi asztal. Mi kifejezetten szeretjük ezt a fajta "zsúfoltságot" szinte totálisan bele tudja magát élni az ember a játékba. Miután sikerül elkapni a gondolatiságát és lényegét azután hihetetlenül izgalmassá válik az egész parti. Olyan igazi gondolkodós, tervezős játék, csak ajánlani tudom, már már kötelező darab minden család és baráti társaság számára.