Azul - A királyi pavilon
|
Leírás
Az Azul - a királyi pavilon 2019-ben jelent meg, ez az Azul sorozat 3. része, ami nagyszerű szórakozást nyújt 2-4 fő részére. A játék az absztrakt logikai világba varázsol minket.
Mit kapunk a dobozban?
132 csempelapka, 4 játékostábla, 1 játéktábla, 9 manufaktúra korong, 4 pontszámjelölő, 1 vászonzsák, 1 szabálykönyv, 1 torony, 1 fordulószámláló, 4 pontkorong.
A játék menete:
Először is pakoljuk ki az asztalra a játékos táblákat, a húzózsákot (ebben vannak a csempék), valamint a manufaktúra korongokat. Játékos számtóé függően eltérő lehet az asztalra felpakolt manufaktúra korongok mennyisége. Ezek után a húzózsákból véletlenszerűen válasszunk 4 db csempét és helyezzük le a manufaktúrakorongokra. A fordulójelölőt az egyesre helyezitek, ez fogja jelölni, hogy éppen hányadik körnél jártok a játékban, illetve, hogy az adott körben melyik szín a joker szín. A tornyot helyezzétek el a játék tér közelében, ebbe fognak kerülni azok a csempék amikre már nincs szükség. Ez után készítsétek elő a 80-as jelölőket, ha egy játékos elérte ezt a pontszámot utána jár neki egy ilyen.
A játékban minden forduló három részre tagolódik. Először is a játékosok csempéket vesznek fel a manufaktúrakorongokról, majd a csempéket elhelyezik a játékostábláikon, ez után nézzük, meg, hogy kinek mennyi pontja gyűlt össze, utána pedig össze szedjük azokat a csempéket amikre már nincs szükségünk és bedobhatjuk a toronyba. A játék a hatodik forduló után fog véget érni.
A játékos a körében az egyik manufaktúrakorongról elveszi az összes azonos színű csempét, majd elvesz egy joker színt is. Ha a manufaktúrakorongon csak joker színek vannak, ebben az esetben csak egy csempét vehet el a játékos. Ha a manufaktúrakorongon maradna csempe, akkor azt be kell tolni középre. Minél több színt gyűjt össze a játékos a saját körében annál több lehetősége lesz stratégiai tervezése, valamint értékesebb helyre tudja a csempéket lehelyezni. A fordulóban a csempe gyűjtés addig tart amíg a játékosok begyűjtik az összeset a manufaktúrakorongokról.
A második fázisban a játékosok elkezdik a begyűjtött csempéket lepakolni a játékostáblákra.A játékostáblán a színeket számok találhatók. Ez azt jelzi, hogy ahhoz, hogy oda le lehessen rakni egy csempét, hány másik darabot kell ledobni a toronyba a gyűjteményből. Érdemes a csempéket egymáshoz közel rakni a játékostáblánkon, ez által a végén több pontot tudunk szerezni. A játékban hat különböző szín található, viszont a táblán 7 forma van. A középső virágra ha lerakok egy színt, akkor utána már abból a színből nem helyezhetek le oda többet.
A játék végén minden egyes befejezett virág motívum pontot fog érni.
Hogyan lehet nyerni?
Az fogja megnyerni a játékot aki a legtöbb győzelmi pontot gyűjtötte össze.
Végezetül:
Az Azul - A királyi pavilon egy nagyon könnyed, de még is elgondolkoztató és logikai absztrakt. társasjáték. A játék remekül működik 2 fővel is, viszont 4 fős csapat esetén is szuper élményt tud nyújtani azoknak akik szeretik az ilyen típusú társasjátékokat.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 7-8 éves kortól |
Játékosok száma | 2-4 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | kezdő |
Játékosok száma (max) | 4 fő |
Ajánlott életkor (min) | 8 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 8 év felett |
Játékidő (maximum) | 45 perc |
Játékidő (minimum) | 30 perc |
Téma | dominó |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | panelos |
Játék mechanizmusa | ügyességi |
Játék mechanizmusa | panel lerakós |
Kiadó | Gém Klub Kft. |
Kiadás éve | 2019 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Kreativitás |
Fejlesztési területek | Stratégiai gondolkodás |
Fejlesztési területek | kombinációs készség |