Civilization
|
Név: | Kép: | Állapot: | Elérhetőség: | Ár: | Kosárba |
Civilization
|
új
|
Értesítés kérhető
|
18.490 Ft
|
|
|
Civilization BONTOTT társasjáték
|
használt
|
Nincsen belőle bontott
|
18.490 Ft
|
|
Leírás
A játékról röviden:
Sid Meier 2010-ben megjelent játéka 2-4 fő részére egy vérbeli civilizációépítős társasjátékra invitálja a résztvevőket, mint ahogy azt a címe is sugallja.
Mit kapunk a dobozban?
szabályfüzet, piactábla, 4 referencialap, 6 civilizációlap, 6 műanyag kapocs, 6 civilizációs térképlap, 14 semleges térképlap, 24 műanyag seregbábu, 8 műanyag felderítőbábu, fehér seregbábu (orosz sereg), 55 egységkártya, 4 előkészítő kártya, 16 kormányzatkártya, 145 technológiakártya, 47 eseménykártya, 12 csodakártya, a kezdőjátékos jelzője, 12 városjelző, 28 haditechnológia-jelző, 6 kereskedelmi tárcsa, 6 gazdasági tárcsa, 12 katasztrófajelző, 6 kultúrszintjelző, 12 csodajelző, 18 kiválóságjelző, 16 erőforrásjelző, 20 kunyhójelző, 10 falujelző, 49 épületjelző, 90 kultúrpontjelző, 28 sebesülésjelző, 75 pénz
A játék menete:
A játék folyamán minden játékos egy-egy civilizációt irányít a hat választható közül, és próbálja meg azt minél sikeresebbé tenni. Legyen az akár az orosz, a római vagy éppen az amerikai.
Minden nemzetnek megvannak a speciális képességei, ami előnyhöz juttathatja őket a játék folyamán.
A győzelmet négyféleképpen lehet elérni. Katonai úton, gazdaságilag, kulturális vagy technológiai fejlettséggel.
A játékosok számától függően a randomizált térkép darabokból meg kell alkotni a játékteret, amiből csak a játékosok kezdő területei lesznek képpel felfelé, a többit fel kell fedezni, hogy átforduljanak.
A kulturális sávon előre haladva minden alkalommal, amikor egy játékos előre lép egyet, húzhat az esemény pakliból. Ezek nagy jelentőséggel bírnak a játékban. Természeti csapások és egyéb jelentős eseményeket jelölnek.
A különleges épületek megépítésével szintén bónuszokhoz lehet jutni. Ezek olyanok, mint a Stonehenge vagy Sidney-i operaház. De lehet egyéb épületeket is felhúzni, amiket a kezdővárosuk külkerületeire vagy más városaik köré építhetnek a játékosok. Ezeknél viszont meg van szabva, hogy milyen domborzatra lehet felépíteni őket.
Végül, lehetőség van a haderő növelésére is, amit a különböző hadnemeknek fenntartott táblán kell jelölni. Így a felhúzott hadi egység lapoknál mindig nyomon követhető lesz, hogy az adott játékosnak a lapot melyik oldalára forgatva kell használnia.
A technológiai fejlesztések piramis szerűen zajlanak, és egészen az ötödik szintig fejleszthető, ahol is az űrhajózás kifejlesztésével meg is lehet nyerni a játékot.
A játék körei fázisokra oszlanak. A kezdő fázisban lehet új városokat alapítani, ha megfelelő helyen állnak a felfedezők. A kereskedés fázisban lehet kereskedelmi pontokat szerezni. Ezekkel zajlanak a technikai fejlesztések. Viszont egy technológia kifejlesztése lenullázza ezeket a pontokat, és lehet elölről kezdeni a gyűjtögetést. Majd a városigazgatási fázisban a városok és az egységek cselekednek. Ez lehet gyártás, vagy felderítés, de akár támadás is.
Hogyan lehet nyerni?
A körök hasonlóképpen zajlanak egészen addig, amíg az egyik játékos el nem éri a fent már említett célok egyikét. Ekkor ez a játékos azonnal megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Civilization egy remek leképezése a számítógépes játéknak. Így élőben is kipróbálhatja mindenki magát a barátaival szemben, hogy milyen ügyesen tud eligazgatni egy nemzetet. A játékidő nem rövid, cserébe viszont rengeteg stratégiai lehetőséget biztosít. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretik a civilizációs játékokat.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 12-13 éves kortól |
Játékosok száma | 2-4 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | gamer |
Játékosok száma (max) | 4 fő |
Ajánlott életkor (min) | 13 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 13 év felett |
Játékidő (maximum) | 240 perc |
Játékidő (minimum) | 120 perc |
Téma | civilizációs |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | nagytábla (min 50 x50) |
Játék mechanizmusa | panel lerakós |
Szerző | Sid Meier |
Szerzőtárs | Kevin Wilson |
Kiadás éve | 2010 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Stratégiai gondolkodás |
Vélemények

2 értékelés





Írja meg véleményét!
Bahon
|

2016. 12. 13.
Megvételekor nem ismertem a PC-s elődöt, így elvárások nélkül feküdtünk neki a rendkívül összetett szabályfüzet értelmezésének. Hamar mindkét kiegészítőjét beszereztük hozzá és azt kell, hogy mondjam, megérte! Ezekkel lett igazán teljes és kiegyensúlyozott a játék (a csaták képe is megváltozott), noha még egy csavarásnyit bonyolodott. Aki nem tud 3-4 órán át folyamatosan koncentrálni, tervezni és mellette retteg a döntések meghozatalától, az ne ennek beszerzésére fordítsa a félretett pénzét, aki viszont elég "gémernek" tartja magát, annak nagyon ajánlom, mert nálunk a család kedvenc játéka lett, hiszen megúnhatatlan, kiismerhetetlen és az utolsó percig izgalmas!
Marci89
|

2016. 01. 21.
Nagyon jól átdolgozták a PC játékot táblás változatra. A terepek kifejezetten ismerősek voltak. A csata viszont kicsit sántít számomra. De ettől eltekintve remek játék társasjáték lett belőle.