Hive
|
Leírás
John Yianni 2001-ben megjelent absztrakt játéka két fő részére a bogarak világába csábítja a játékosokat.
Mit kapunk a dobozban?
2x11 darab hatszögű bogarakkal illusztrált elem, 1 tartó zsák, játékszabály
A játék menete:
A Hive egy ízig-vérig stratégiai játék, ahol a játékosok célja, hogy bekerítsék a másik játékos méhkirálynőjét.
A játékot a fehér hexagonokkal játszó játékos kezdi. Úgy, hogy leteszi az egyik bogarát a játéktér közepére, majd a fekete bogarakkal lévő játékos is lerak egy bogarat úgy, hogy érintkezzen a másikkal.
Figyelem! Ez az egyetlen alkalom a játék folyamán, amikor úgy lehet lerakni egy bogarat a készletből, hogy az egy, a másik játékos bogarával érintkezzen. Ezek után, ha egy újabb hexagont akar lerakni az egyik játékos, azt úgy teheti meg, hogy az csak a saját bogarával érintkezik.
A szabály az, hogy a negyedik lépésig bezárólag, mind a két játékos méhkirálynője fel kell, hogy kerüljön a pályára.
Amint a királynő felkerült, a játékosnak lehetősége van arra, hogy az újabb bábú felrakása helyett mozgatja az egyik bogarát. Figyelem! Egy bogarat sosem mozgathatsz úgy, hogy a mozgása végén „megtörje a kaptárt”, vagyis legalább egy oldala ne érintkezzen egy másik hexagonnal.
Minden bogár máshogy képes mozogni:
A hangya képes a kaptár oldalán haladva bármennyi mezőt haladni.
A szarvasbogár egy mezőt tud haladni akármelyik irányban, és ezzel együtt egy másik bogár tetején landolni, akit így nem lehet mozgatni, egészen addig, amíg a szarvasbogár rajta van.
A szöcske képes átugrani más bogarakat. Egy egyenes irányban haladva akárhány bogarat átugorva landolhat a kaptár másik oldalán.
A pók három mezőt mozoghat a kaptáron belül bármelyik irányban. Viszont kötelező mindhárom mozgását megcsinálni, vagy nem mozoghat egyet sem.
A méhkirálynő egy mezőt mozoghat bármelyik irányban a kaptár oldalán.
Hogyan lehet nyerni?
Amennyiben az ellenfél méhkirálynője teljesen körül van véve, legyen az akár saját vagy az ellenfél bogaraival, a játékos megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Hive egy igazán remekbe szabott stratégiai játék, ahol a játékosok megpróbálják kitalálni ellenfelük következő mozgását, miközben úgy manővereznek a saját bogaraikkal, hogy körül tudják zárni az ellenséges méhkirálynőt. A tartó zsák könnyen szállíthatóvá teszi a játékot, ami rövid játékidejének köszönhetően ideális utazásokhoz, vagy ha egy gyors, ám elgondolkodtató csatát vívnánk egy barátunkkal.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 9-11 éves kortól |
Játékosok száma | 2 fő |
Játékosszám | kétszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | közepes |
Játékosok száma (max) | 2 fő |
Ajánlott életkor (min) | 9 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 9 év felett |
Játékidő (maximum) | 30 perc |
Játékidő (minimum) | 20 perc |
Téma | bogaras |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | paneles játéktér |
Játék mechanizmusa | panel lerakós |
Játék mechanizmusa | helyzetkialakítós |
Szerző | John Yianni |
Kiadó | Gen24 |
Kiadás éve | 2001 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Stratégiai gondolkodás |
Fejlesztési területek | Taktikai gondolkodás |
Fejlesztési területek | Logikai készségek fejlesztése |
Vélemények

1 értékelés





Írja meg véleményét!
annu83
|

2015. 08. 23.
Egészen zseniális egy játék. Pár hexagon és még is hatalmas agytorna a játék. Főleg ha kiegészítőt is hozzáadunk. Ezzel még nagyon sokat fogok játszani.