Mr. Jack Pocket (eng)
|
Leírás
A játékról röviden:
Bruno Cathala & Ludovic Maublanc 2011-ben megjelent játéka 2 fő részére most egy praktikus, utazásokhoz is alkalmas formában tárja a játékosok elé Hasfelmetsző Jack történetét.
Mit kapunk a dobozban?
9 utcakártya, 9 alibi kártya, 3 detektív token, melyen Holmes, Watson és a kutyájuk, Toby szerepel, 4 két oldalú akció token, 8 két oldalú idő token
A játék menete:
A játékos, aki Jack-et alakítja húz egyet a megkevert alibi kártyák közül. Ez a karakter lesz a gyilkos ebben a játékban. A nyomozónak őt kell megtalálnia. Mr. Jack-nek pedig ennek a személynek a kilétét kell titokban tartani.
A kilenc utcakártyát megkeverve, randomizálva ki kell helyezni a játéktér közepére úgy, hogy egy 3x3-as rácsot alkossanak.
A három nyomozó tokent a megfelelő lapok mellé kell helyezni úgy, hogy azok egy falat lássanak. Vagyis a lapokat meg kell fordítani, ha azok nem a fal oldalukat mutassák a tokenek felé.
A nyolc körjelző tokent ki kell helyezni a játéktér mellé.
Az utcalapok egyik oldalán ott szerepel a kilenc gyanúsított. Minden kör végén Mr. Jack-nek meg kell mondania, hogy abban a pillanatban a nyomozók látják-e őt. A nyomozó pedig ez alapján megfordítja a megfelelő utcalapokat az üres oldalukra. Így zárva ki bizonyos személyeket a gyanúsítottak köréből.
Figyelni kell arra, hogy a megfordítás közben az utcák iránya ne változzon meg!
Egy játékos a körében négy akció közül választhat, hogy mit szeretne csinálni. Ezek az akciók tokeneken vannak, amik dupla oldalúak. Tehát összesen 8 féle akció létezik a játékban.
Attól függően, hogy az adott körben melyik játékos jön először, kiválaszt egy akciót, végrehajtja. Majd a másik játékos kettőt választ, majd a megmaradtat a kezdő játékos.
A következő körre az akciótokenek átfordulnak a másik oldalukra és azok közül lehet választani.
Minden harmadik körben a tokeneket újra randomizálni kell.
A kör végén, ha Mr. Jack nem látható, akkor megkapja a körjelzőt, aminek a hátulján egy homokóra látható. Ellenkező esetben a nyomozó kapja meg.
Hogyan lehet nyerni?
A játékot a nyomozó nyeri, ha a nyolcadik kör vége előtt csak Jack marad a gyanúsítottak listáján. Jack pedig akkor nyerhet, ha összegyűjtött 6 db homokóra tokent. Ezeket a körjelző tokenek hátulján és némelyik alibi kártyán lehet megtalálni. Utóbbit úgy szerezhet Jack, hogy a megfelelő akció választásával húz egy ilyen lapot.
Végezetül:
A Mr. Jack Pocket egy remek kis következtetős játék. Érdekes akcióválasztási lehetőségekkel, és rengeteg taktikával megspékelve. Ajánljuk mindazoknak, akik kevés hellyel rendelkeznek, és szeretik a nyomozós játékokat vagy csak most ismerkednek Mr. Jack világával.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 14 év felett |
Játékosok száma | 2 fő |
Játékosszám | kétszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | közepes |
Játékosok száma (max) | 2 fő |
Ajánlott életkor (min) | 14 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 14 év felett |
Játékidő (maximum) | 30 perc |
Játékidő (minimum) | 15 perc |
Téma | bűnügyi |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | kártya |
Játék mechanizmusa | helyzetkialakítós |
Játék mechanizmusa | szerepjáték |
Szerző | Bruno Cathala |
Szerzőtárs | Ludovic Maublanc |
Kiadó | Hurrican Games |
Kiadás éve | 2011 |
Kiadás nyelve | angol |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Kombinációs készség |
Fejlesztési területek | Taktikai gondolkodás |
Fejlesztési területek | Szociális képességek fejlesztése |
Vélemények

1 értékelés





Írja meg véleményét!
Nagyné Petra
|

2016. 04. 26.
Kipróbáltuk már a Londonos és New Yorkos nagydobozos alapjátékokat és arra számítottunk, hogy ugyanazt kapjuk, csak kicsiben...hát nem! Teljesen más játékmenet. A kis lapkáknak köszönhetően a játéktér mindig más. Érdemes kipróbálni, a stratégiai rész nagyon erős benne!