Katt rá a felnagyításhoz
Youtube videók |
Mysterium
|
Név: | Kép: | Állapot: | Elérhetőség: | Ár: | Kosárba |
Mysterium
|
új
|
Raktáron
|
16.790 Ft
|
|
|
Mysterium BONTOTT társasjáték
|
használt
|
Nincsen belőle bontott
|
15.990 Ft
|
|
Leírás
A játékról röviden:
Oleksandr Nevskiy és Oleg Sidorenko 2015-ben megjelent játéka 2-7 fő részére egy misztikus rejtély megoldására hívja a vállalkozó kedvű játékosokat, ahol is az egyikük egy szellem bőrébe kell, hogy bújjon.
Mit kapunk a dobozban?
A nyomozók részére: 54 pszichikus kártya, 6 intuíció token, 6 fólia, 36 tisztánlátás token, 6 tisztánlátás szintje token, 1 tisztánlátás sáv, 4 előrehaladás tábla, 1 óra tábla. A szellemnek: 1 paraván tartókkal a kártyalapoknak, 84 vízió kártya, 54 szellem kártya, 6 szellem jelző, 6 tettes token, 3 varjú jelző, 1 homokóra, 1 szabálykönyv.
A játék menete:
A Mysterium egy kooperációs társasjáték, ahol az egyik játékos egy szellem bőrébe bújik, aki megpróbálja nyomra vezetni a pszichés képességekkel rendelkező nyomozókat, akiknek a feladata az lesz, hogy a házban, ahol a szellem lakik, megtalálják a gyilkost.
Attól függően, hogy a játékosok milyen nehézségű játékot akarnak játszani, kiválasztanak bizonyos mennyiségű karakterkártyát. Majd ugyanennyi helyszín kártyát. Végül pedig hét fegyver kártyát.
Ezek után a szellemet alakító játékos kiválasztja ugyanezeket a lapokat a saját speciális lapjai közül.
Majd megkeveri ezeket külön-külön, és mindegyik játékoshoz lehelyez egyet belőlük a paravánja tartóiba. Így minden nyomozónak lesz egy hozzárendelt gyanúsítottja, helyszíne és fegyvere.
A játék első fele 7 körből fog állni, amikor a nyomozók megpróbálják kitalálni, melyik szemtanú tartozik hozzájuk.
A szellem játékos húz az álom pakliból, és szétosztja őket a játékosok között. Ezzel próbálva meg segíteni őket; nyomra vezetni, ha úgy tetszik. Aztán a játékosok megbeszélhetik maguk között, hogy a szellem szerintük mit akart nekik üzenni ezzel. Végül tippelniük kell, hogy szerintük ők melyik gyanúsítottat kapták. Mindezt addig kell megtenniük, amíg a homokóra lejár. Felhelyezik a jelzőiket egy lapra és a szellem megmondja, hogy helyes vagy nem a megoldás. Aki nem találta ki, az újabb lapokat kap a szellemtől és újra tippelhet.
Ugyanez zajlik le a helyszínekkel, majd a fegyverekkel is, miután mindenki megtalálta a hozzá tartozó gyanúsítottat.
Ha nem sikerül mindenkinek 7 kör alatt ezt megtennie, akkor a játékosok vesztettek. Ellenkező esetben a játék második felében megpróbálják kitalálni, hogy ezek közül ki is volt a tényleges gyilkos.
A szellem újabb lapokat rak ki, és attól függően, hogy a játékosok mennyire jól teljesítették a játék első felét, bizonyos számú lapot láthatnak ezek közül.
A nyomozó játékosok ismét megbeszélhetik egymás között, hogy ki s a tettes (a szellem nem vehet részt a játék ezen részében). A legjobb, ha még rá sem néz a többiekre, ezzel sem árulva el semmit –hiszen ő csak egy szellem.
Hogyan lehet nyerni?
Amennyiben a játékosok helyesen tippelték meg a három gyanúsított közül a gyilkost, mindenki nyer. Ellenkező esetben mindenki vesztett.
Végezetül:
A Mysterium remekül kombinálja a Dixit és a Cludo elemeit és egy egészen egyedi és lebilincselő elegyet alkotott ezzel a társasjátékkal. Nem is csoda, hogy olyan hamar az emberek kedvence lett, és az angol fordítás is megszületett belőle. Itt az ideje, hogy te is beszerezd a saját példányodat!
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 9-11 éves kortól |
Játékosok száma | 2-7 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | közepes |
Játékosok száma (max) | 7 fő |
Ajánlott életkor (min) | 10 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 10 év felett |
Játékidő (maximum) | 42 perc |
Játékidő (minimum) | 42 perc |
Téma | nyomozós |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | kártya |
Játék mechanizmusa | kártyás |
Játék mechanizmusa | helyzetkialakítós |
Kiadó | Libellud |
Kiadás éve | 2015 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | deduktív gondolkodás fejlesztése |
Fejlesztési területek | Szociális képességek fejlesztése |
Fejlesztési területek | Logikai készségek fejlesztése |
Vélemények

4 értékelés





Írja meg véleményét!
Anett
|

2019. 02. 06.
Nagyon jó játék, könnyen tanulható, de a szellem feladata tényleg nehéz és a kártyák ismerete nélkül lassú lehet a játékmenet az első pár alkalommal. Mielőtt másodszor játszottunk volna, Dixit szabályokkal játszottunk egy kicsit, hogy mindenki lásson legalább egy-két lapot. Illetve, játszottunk sokan is és nálunk működött az is, hogy a szellem szerepét két emberre osztottuk ki egyszerre. Sokkal pörgősebbek lettek így a körök.
Tibor
|

2016. 11. 02.
Nagyon tetszett a játék menete. Kicsit nehézkesen sikerült feldolgozni a játék folyamatát, de végül sikerült és mindenki jól érezte magát a megfejtés kitalálása közben. Szellem dolga viszont nagyon nehézkes, szóval mindenképp kell a nagyon jó elképzelő erő. Csak ajánlani tudom.
András
|

2016. 04. 17.
Aki a Dixiteket szerette, ezt egyenesen imádni fogja!
Rejtélyt megoldani úgy, hogy a Kedves Kopogószellem is csak tapogatózik a segítségadáskor (pakliból húz), tehát még a kezei is megvannak kötve - nem hogy kopogjon!
Szóval elég erős a játék. Azt javasolnám minden próbálkozónak, hogy a saját megérzéseire támaszkodjon! Elvileg kooperatív, gyakorlatilag nagyon eltudnak téríteni a többiek a helyes megoldástól!
Rejtélyt megoldani úgy, hogy a Kedves Kopogószellem is csak tapogatózik a segítségadáskor (pakliból húz), tehát még a kezei is megvannak kötve - nem hogy kopogjon!
Szóval elég erős a játék. Azt javasolnám minden próbálkozónak, hogy a saját megérzéseire támaszkodjon! Elvileg kooperatív, gyakorlatilag nagyon eltudnak téríteni a többiek a helyes megoldástól!
játékos111
|

2016. 01. 12.
Megérdemel minden elismerést amit kapott. Az újranyomtatás is nagyon jót tett a játéknak. Lebilincselő hangulata van. A dixitszerű játékmechanika kifejezetten jól áll a játéknak.