Rokokó
|
Leírás
Matthias Cramer, Louis Malz és Stefan Malz játéka 2013-ban jelent meg, ami a franciaországi Rokokó világába kalauzol el minket. A játékot 2014-ben jelölték az év összetett játéka díjra (Kennerspiel des Jhares). A 2-5 főig játszható játék többek között egyedi témájával és gyönyörű táblájával hívja fel magára a figyelmünket.
Mit kapunk a dobozban?
1 kétoldalú játéktér, 55 db kártya, 42 db öltözék lapka, 48 db alapanyag lapka, 48 db érme, 48 db presztízs jelző, 80 db tulajdonjelölő fa, 16 db csipke jelölő fa, 16 db fonal jelölő fa, 1 db kezdőjátékos jelölő, 5 db játékos tábla, 1 db szütyő, 1 db szabálykönyv
A játék menete:
A Rokokó egy ízig-vérig Euro game típusú játék, így rengeteg komponenssel rendelkezik. Miután ezeket előkészítettük a játékosok számának függvényében, kezdődhet a játék.
A játékot a szabó kártyalapokkal irányítjuk, amiből ötöt kapunk a játék elején. Ezek a szabók három csoportba sorolhatóak a rajtuk lévő gyűszűk által. Minden játékosnak 3 akciója van egy körben, kivéve ha új szabót vesz valaki, ami ilyenkor egyből a kezébe kerül és vele is végrehajthat egy akciót.
Mire jók a különböző gyűszűk?
Az arany gyűszűvel ellátott mester szabóknak nincsen speciális képessége, viszont csak velük tudsz újabb szabókat fogadni a csapatodba. A felfogandó szabók természetesen pénzbe is kerülnek. Hogy mennyibe, az attól függ, hogy hány felbérelhető szabó maradt a pályán az adott körben. Minél nagyobb a választék, annál drágábbak. Így aki elsőnek vásárol új embert, az választhatja a számára legideálisabbat, viszont a legtöbb pénzt is kell érte fizetnie.
Az ezüst gyűszűvel jelölt szabóval megszerezhetjük a kezdőjátékos jelzőt (királyné), ami ad nekünk 5 érmét és azt az előnyt, hogy a következő kört mi kezdjük. Ráadásul a játék végén, ha náluk van még győzelmi pontot is ad. A jelzőt, ha akarjuk a mester szabónkkal is magunkhoz ragadhatjuk.
A bronz gyűszűvel rendelkező (kezdő) szabókat arra tudjuk használni, hogy nyersanyagokat vegyünk a ruhák legyártásához, illetve hogy bizonyos pontot érő helyeket elfoglaljuk velük a bálban.
A megvett nyersanyagok segítségével varrhatunk ruhákat (ezüst és arany gyűszűs szabókkal), amiket aztán felhelyezve a tábla különböző részeire, ponthoz juttatnak minket a játék végén.
Minden kör után a szabályok értelmében feltöltjük a kiüresedett nyersanyag és kártya helyeket. Mindenki megkapja a körre a bevételét, ami alapból 5 érme, de ezt a dekorációink növelhetik. Majd kezdődhet az új kör. Ez ismétlődik a szabályok szerint meghatározott mennyiségű körön át.
Hogyan lehet nyerni?
Az utolsó kör után minden dekorációnk és ruhánk után, ami a táblán van, megkapjuk a pontokat. A szabálykönyv értelmében a módosítókat is figyelembe vesszük. Majd akinek a legtöbb pontja van, megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Rokokót azoknak ajánljuk, akik otthonosan mozognak az Euro game stílusú játékok világában, és egy igazán egyedi témára és játékmechanika kipróbálására vágynak. A játék remekül strukturált, és a végjáték után kialakult pálya csodás látványt nyújt a báli résztvevők gyönyörű ruháinak köszönhetően.
SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Paraméterek
Ajánlott korosztály | 12-13 éves kortól |
Játékosok száma | 2-5 fő |
Játékosszám | többszemélyes játék |
Játékosok száma (min) | 2 fő |
Játékszabály jellege | gamer |
Játékosok száma (max) | 5 fő |
Ajánlott életkor (min) | 12 év |
Ajánlott életkor (max) | 99 év |
Ajánlott korosztály | 12 év felett |
Játékidő (maximum) | 120 perc |
Játékidő (minimum) | 60 perc |
Téma | történelmi |
Játék jellege | alapjáték |
Játék eszköze | nagytábla (min 50 x50) |
Játék mechanizmusa | táblás (klasszikus) |
Játék mechanizmusa | ügyességi |
Szerző | Matthias Cramer, Louis Malz |
Szerzőtárs | Stefan Malz |
Kiadó | Delta Vision Kft. |
Kiadás éve | 2014 |
Kiadás nyelve | magyar |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Játékszabály nyelvei (Angol) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Német) | Nem |
Játékszabály nyelvei (Egyéb) | Nem |
Fejlesztési területek | Vizuális érzék fejlesztése |
Fejlesztési területek | Szociális képességek fejlesztése |
Fejlesztési területek | kombinációs készség |
Vélemények
Marci |
2015. 10. 09.
Elég sok mindent kell megjegyezni, hogy élvezni tudd a játékot. Nekem kicsit túl sok volt a dolog. De hogy szoknyákat meg ruhákat varrjunk a bálba? Nem hittem volna, hogy ennyire fogom élvezni a dolgot. Talán pályát tévesztettem? :)

2015. 10. 09.
Elég sok mindent kell megjegyezni, hogy élvezni tudd a játékot. Nekem kicsit túl sok volt a dolog. De hogy szoknyákat meg ruhákat varrjunk a bálba? Nem hittem volna, hogy ennyire fogom élvezni a dolgot. Talán pályát tévesztettem? :)
Írja meg véleményét