Barion Pixel
A weboldalon cookie-kat(sütiket) használunk, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. Rendszerünk a személyes adataidat a GDPR-ral, a szolgáltatásokra vonatkozó ÁSZF-ekben előírtakkal, valamint az új adatvédelmi és cookie szabályzatban foglaltakkal összhangban fogja kezelni. Rendben
Termékek Menü
Ingyen házhozszállítás
Minden 30 000 Ft feletti rendelést Ingyen házhozszállítunk!

Amit ajánlunk

BoardGameZone Több 10.000 idegen nyelvű társasjáték európai nagykerektől.
Hűségpontok Gyűjtsd össze és váltsd be pontjaidat az alacsonyabb árakért!
Gyors kiszállítás Házhozszállítás 1-3 napon belül, akár ingyen* is!
Extra garancia Nem tetszik a tőlünk rendelt játék? Mi garantáltan visszavásároljuk!
 
Katt rá a felnagyításhoz

Youtube videók

A Watergate-ügy

Ár:
10.290 Ft
Szerezhető hűségpontok: 515
Elérhetőség: Raktáron
Gyártó: Gém Klub Kft.
Átlagos értékelés: Nem értékelt
1972-ben járunk, Nixon belekeveredik egy lehallgatási botrányba. A republikánus Nixon-t nem annyira érinti meg elsőre, mint a demokrata kormány akkori elnökét. Az oknyomozóknak köszönhetően azonban odáig fajul a kutakodás, hogy Nixon inkább lemond.
Ezt a híres ügyet rekonstruálja a Watergate-ügy társasjáték. Az egyik játékos Nixon-t fogja védeni és célja, hogy sikeresen eltusolja a botrányt, a másik játékos pedig az oknyomozók bőrébe bújik és megpróbál legalább két informátort összekötni az elnökkel.
Állapot
új
Menny.:db

Leírás

A játékról röviden:
Az A Watergate-ügy társasjáték egy két fős, izgalmas stratégiai társasjáték 12 éves kortól, mely könnyed játékmenetével mégis olyan izgalmakat ad, amelynek köszönhetően a játékosok teljesen bele tudják élni magukat a történelmi eseményekbe!

Mit kapunk a dobozban?
Játéktábla, 1 fehér token, piros token, kártyák, játékszabály.

A játék menete:
Kezdésként helyezzük ki az asztalra a játék táblát, majd helyezzük rá a kezdeményezés jelző (fehér token) és lendület jelölő (piros token) a vizsgálat sáv 0-ás állására. E mellé helyezzük ki Nixon felé a saját kártyáját, az újságíró/szerkesztő felé pedig a sajátját, a kettő közé pedig a kezdeményezési kártyát, amely elsőként az utóbbi játékosnak ad nyitási lehetőséget. Ezek mellett foglaljanak helyet a potenciális informátorok, a további piros jelölők és helyezzük a bizonyítékokat a húzózsákba. Mindkét játékos kézhez kapja a saját pakliját és már el is kezdhetik a játékot!
Minden kör három fázisból áll:
1) Kezdeti fázis
Mindkét játékos annyi kártyát húz fel a saját paklijából, amennyit a középre helyezett kezdeményezési kártya mutat. A Nixon párti játékos 3 bizonyíték lapot húz a zsákból és azokat úgy helyezi le a tábla nullás mezőjére, hogy ne lássa a másik játékos. A bizonyítékok három színből állhatnak (kék =csekkek a kampányhoz, zöld= Nixon rögzített beszélgetéseinek másolatai, sárga = Watergate épület rajzai és ezek kombinációi).
2) Kártya fázis
Egymást követően mindkét játékos kijátssza a kártyáit, az kezd, aki több lapot húzott az adott körben. Eldöntheti, hogy a kártya akció pontját vagy az eseményét játssza ki. Ha a szám értéket használja, akkor a Vizsgálat sávon mozgathatja a Kezdeményezés jelzőt vagy a Lendület jelzőt vagy a 3 nyomot (amennyiben van olyan felfedett színű bizonyíték, amely a kártyán is jelölve van - ha mg nem fedtük fel őket, nem mozgathatók). Ha bizonyítékot mozgatna az egyik játékos, de nincs még felforgatva az, rá kell kérdezzen a másiknál az adott színre. Ha szerencséje van, a lefordított bizonyítékokból van olyan szín, amelyet maga felé léptethet így. Ha nem volt szerencsés, mert nincs olyan szín a lefordított bizonyítékok között, akkor is lépnie kell (ez esetben a piros vagy fehér jelölőkkel vagy a már korábban felfedett és léptetett bizonyítékokkal).
A Nixon párti játékos tudja a színeket, így neki ha ezt az akciót választja, elegendő felfordítania a kinézett darabot és lépnie vele. 
Azon kártyák, amelyeknek csak a kártya értékét használtuk, a személyes dobópaklira kerülnek.
Ha a kártya eseményét játsszuk ki, azok kikerülnek a játékból és ha elfogyott a húzópaklink, nem keverhetjük ismételten bele. A zöld színnel jelölt eseményekre ez nem vonatkozik. 
3) Kiértékelés fázis
Öt lépésből áll, amelyen végig kell mennünk: azon jelölők, amelyek a nullás mezőn maradtak, kikerülnek a játékból, nem szerezte meg senki őket. A kezdeményezés jelző, amelyik játékos mezőinek oldalán lesz, a felé forgatandó a kezdeményezés lap is, azaz Ő kezd és kap több lapot a következő körben. Ha ezt a jelölőt hagytuk a 0-ás sávon, mindenképpen fordul a kezdeményezés kártya. A lendület jelzőt is az kapja, akinek az oldalán maradt a végére. A Nixon párti akkor nyer, ha 5 ilyen lendület jelölőt tesz a kártyájára, míg az újságírónak azért fontos, mert a harmadik megszerzésétől már bónuszokat ad számára.
Ezt követően pótoljuk vissza a 0-ás sávra a piros, lendület jelölőt. Ha nincs mit vissza pótoljunk, akkor a Nixon párti játékos azonnal nyer! Szintén helyezzük a 0-ás mezőre a kezdeményezés jelzőt is.
Ez után a bizonyítékokat is gyűjtsék be a játékosok (akinek az oldalán ért véget a játék körnek, az kapja meg), majd helyezzék le a táblára. Nixon párti játékos képpel lefelé, az útvonalak elvágása érdekében helyez le bizonyíték lapokat, míg az újságíró összekötni igyekszik az informátorokkal Nixon képét.

Hogyan lehet nyerni?
Nincs kör limit, amely a játék végét jelezné. Ha egy játékos a Vizsgálat sávon egy jelölőt eljuttat a saját oldalán lévő 5-ös szintig, azt azonnal behelyezi a saját kártyája sorban következő üres mezőjére. Ha ez a játékos Nixon párti és az összes üres mezőjét feltöltötte, nyer.
Ha az oknyomozó a táblán két informátort is össze tud kötni Nixon képével, Ő nyert.

Végezetül:
Ha ismerősnek cseng a Twilight Struggle két fős, hideg háborút szimuláló társasjáték, akkor könnyen párhuzamot vonhatunk a két mű között. Az esemény lapok kijátszása, a saját pakli, a pont értékek elköltése és önmagában az a tény, hogy csak két fős, taktikai/stratégiai játékról van szó, mind-mind azonosak a két, történelmi kapcsolatú játékkal. A Watergate-ügy (ahogy a Twilight Struggle is) egy remekbe szabott két fős társasjáték lett, amely sok izgalmas percet tartogat a taktikai csatározások híveinek!

SAS és KOS a társasjáték webáruház  Kiváló árak a SAS és KOS társasjáték webáruházban Tényleges raktárkészlet a SAS és KOS társasjáték webáruházban Gyors szállítás a SAS és KOS társasjáték webáruházban Személyes ügyfélszolgálat a SAS és KOS társasjáték webáruházban Visszavásárlási garancia a SAS és KOS társasjáték webáruházban

SAS és KOS, a társasjátékos
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!

Paraméterek

Játékosszám kétszemélyes játék
Játékosok száma (min) 2 fő
Játékszabály jellege közepes
Játékosok száma (max) 2 fő
Ajánlott életkor (min) 12 év
Ajánlott életkor (max) 99 év
Játékidő (maximum) 60 perc
Játékidő (minimum) 30 perc
Téma történelmi
Játék jellege alapjáték
Játék eszköze kistábla (max 50x50)
Játék mechanizmusa kártyás
Játék mechanizmusa helyzetkialakítós
Kiadó Gém Klub Kft.
Kiadás éve 2021
Kiadás nyelve magyar
nyelvi függőség magyar
Játékszabály nyelvei (Magyar) Igen
Játékszabály nyelvei (Angol) Nem
Játékszabály nyelvei (Német) Nem
Játékszabály nyelvei (Egyéb) Nem
További képek

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Hasonló termékek